تاریخ: ۱۶ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۴۰
بازدید: ۹۳
کد خبر: ۳۲۹۰۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

معاون وزیر صمت از ۴ پروژه استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید کرد/ حضور در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی

‌می‌متالز - معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت در جریان سفر به استان استان کهگیلویه و بویراحمد، ضمن بازدید از ۴ پروژه در این استان، در نشست‌های شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و همچنین فعالان اقتصادی استان حضور یافت.

به گزارش می‌متالز، «محمد مجید فولادگر» معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت، علاوه بر شرکت در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد، جهت پایش میدانی و بررسی روند اجرای پروژه‌های صنعتی و احیای واحد‌های راکد، از سه پروژه شرکت مهرورزان دوگنبدان، اکسیر سبز سربیشه و بیواتانول سوختی و کنجاله تخمیری در شهرستان‌های گچساران و باشت بازدید کرد.

در جریان این بازدید، «محمدمجید فولادگر» معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت ضمن پیشنهاد راه اندازی اندیشکده توسط اتاق بازرگانی که متشکل از جوانان باهوش و توانمند و دارای تحصیلات تکمیلی باشند و اینکه اندیشکده‌ها نهاد‌هایی هستند که بین دانشگاه و نهاد‌های علمی و بخش خصوصی و سیستم‌های اجتماعی و مردم با حاکمیت برای حل مساله نقش آفرینی می‌کنند، گفت: تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه بین وزارت صمت، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی انجام گرفته و این تفاهم‌نامه دال بر این است، هر سال دو هزار همت تسهیلات به حوزه صنعت اختصاص داده شود.

وی افزود: تا الان ۱۰۰۰ همت تسهیلات داده شده که اکثر آن استمهالی هستند و شایان ذکر است برای سرمایه در گردش تمهیداتی اندیشیده شده و ۲۰۰ همت برای سرمایه در گردش تخصیص داده شود.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت همچنین تاکید کرد: بر اساس قانون باید ۷۳ درصد وصولی حقوق دولتی جهت ایجاد زیرساخت‌ها به وزارت صمت برگشت داده شود، ولی سازمان برنامه و بودجه تاکنون ۳ درصد اختصاص داده است.

در ادامه این نشست، «سیدامیر تیمور موسویان» مدیرکل صمت استان کهگیلویه و بویراحمد، ضمن اشاره به اولویت وزارت صمت در راه اندازی واحد‌های راکد گفت: در نه ماهه سالجاری، ۱۲ واحد راکد با اشتغال ۳۵۵ نفر و سرمایه گذاری ۴۶۵۰ میلیارد ریال راه اندازی شده است.

همچنین «سیداحساس عسکری» معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز با اشاره به اینکه اقدامات بسیاری در حوزه اقتصادی استان صورت پذیرفته که همچون، راه اندازی واحد گردشگری موج‌های آبی و کارخانه شهدناب از آن جمله بوده، گفت: عدم ترکیب سرمایه انسانی و فیزیکی وجود دارد و این موضوع، سبب اشکالات در فضای کسب و کار شده است.

بازدید معاون وزیر از کارخانجات آرد آبشار گستر و سپهر پردیس دنا (کوبودنا)

از سوی دیگر، «محمد مجید فولادگر» معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت از کارخانه آرد آبشار گستر و سپهر پردیس دنا (کوبودنا) بازدید و در نشست با فعالان اقتصادی استان شرکت کرد.

وی در این مراسم، با اشاره به اینکه تمام تلاش وزارت صمت رفع موانعی است که در مسیر تولید هست، گفت: شما کنشگران فعال این سرزمین هستید و ما تمام تلاش خود را برای کمک به شما می‌کنیم و تشکر می‌کنم، که مسیر تولید را دنبال می‌کنید.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت افزود: وزارت صمت مهار تورم و رشد تولید را همزمان در دستور کار دارد و امیدواریم همه بخش‌ها در تحقق شعار رشد تولید، در کنار وزارت صمت باشند و کمک کنند.

در جریان این برنامه‌ها «سیدامیر تیمور موسویان» مدیرکل صمت استان کهگیلویه و بویراحمد، ضمن اشاره به تکمیل ۲۴ طرح نیمه تمام و صدور ۲۴ فقره پروانه بهره برداری صنعتی با اشتغال ۳۳۲ نفر و سرمایه گذاری ۱۲۲۰ میلیارد ریال در نه ماه اخیر، گفت: در نه مال سال‌جاری، ۳ فقره پروانه اکتشاف معدن و ۳ فقره پروانه بهره‌برداری معدن با اشتغال ۲۵ نفر و سرمایه‌گذاری ۳۳۶ میلیارد ریال، و همچنین، ۶۷ فقره جواز تاسیس با پیش‌بینی اشتغال ۱۵۴۳ نفر و سرمایه گذاری ۲۴۳۲۳ میلیارد ریال صادر شده است.

مدیرکل صمت استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه آمار نه ماه اخیر اداره کل صمت استان به صدور ۴۸۵۵ فقره پروانه صنفی و برگزاری انتخابات هشت اتحادیه صنفی و همچنین، حدود ۶ میلیون دلار صادرات غیر نفتی اشاره کرد و افزود: در نه ماه سال جاری، ۱۹ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان برگزار، و ۶۸ پرونده مطروح و از ۱۷۹ مصوبه این جلسات تا کنون ۱۳۹ مصوبه، اجرایی شده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده