تاریخ: ۱۷ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۳۱
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۳۲۹۱۱۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

برنامه‌ها جواب داد/ رکورد‌ها شکسته شد/ شتاب تولید در فولاد خراسان

‌می‌متالز - شرکت فولاد خراسان با رکورد زنی‌های پی در پی در تلاش است تا سهم خود را در تولید و فروش افزایش دهد و این موضوع را می‌توان ناشی از نگاه مدیران این مجموعه دانست. اتفاقی که دستاورد‌های زیادی به همراه دارد.

به گزارش می‌متالز، تولیدکنندگان فولاد هرچند در شرایط سخت تامین انرژی و سایر زیرساخت‌های اصلی خود قرار دارند، اما به دنبال رکوردزنی‌های پی در پی بوده و به نوعی در رقابت با یکدیگر هستند.

حالا رکوردزنی‌ها به فولاد خراسان رسیده است که نشان می‌دهد استراتژی این مجموعه پس از تغییرات مدیریتی در یک سال گذشته با تغییراتی همراه شده که توسعه هرچه بیشتر را در دستور کار خود قرار دهد.

شرکت فولاد خراسان در آذرماه سال‌جاری موفق به رکوردزنی در تولید شمش شد. نکته مهم این است که این رکورد در کمتر از یک ماه از رکورد قبلی به ثبت رسیده است.

درواقع واحد فولادسازی با تولید ۱۱۱ هزار و ۱۶۲ تن شمش، افزایش سه هزار و ۷۰۲ تنی در تولید فولاد خام این واحد به فاصله یک ماه از رکورد قبلی به ثبت رسید.

اما این رکوردزنی و همچنین ثبت آن در فاصله‌ای کوتاه از رکورد قبلی به چه معنا خواهد بود؟

در گام اول رکوردزنی‌های فولاد خراسان به این معنا است که فولاد خراسان در تامین مواد اولیه به وضعیت پایداررسیده است و توانست این چالش را برای خود مدیریت کند.

اما در گام دوم این رکوردزنی در آذرماه آن هم پس از تابستانی که واحد‌های فولادی درگیر کمبود برق بودند و حالا در انتظار قطعی گاز هستند، حاکی از آن است که این مجموعه به دنبال جبران کاهش تولید در زمان‌هایی است که این کمبود‌ها در حوزه انرژی، تولید را دستخوش تغییر می‌کند.

اما این موضوع می‌تواند پالس مثبتی به مشتریان صادراتی فولاد خراسان باشد. درواقع مشتریان صادراتی این مجموعه می‌دانند که تولید در این مجموعه حالتی پایدار دارد و این می‌تواند بر حجم تولید و زمان تحویل‌ها اثر مثبت داشته باشد.

اما از سویی دیگر این رکوردزنی‌ها می‌تواند حاوی پیام دیگر باشد. نگاه توسعه‌ای در مجموعه فولاد خراسان با اعمال تغییراتی حالا بر مشکلات فائق آمده و به سراغ رکوردزنی‌ها رفته است. درواقع اصلی‌ترین دلیل را باید در نگاه تیم مدیریتی و اجرایی مشاهده کرد.

اما ادامه دار شدن این رکورد‌ها چه دستاوردی برای فولاد خراسان دارد؟

بدون شک با ادامه‌دار شدن این رکوردزنی‌ها حجم تولید محصولات در این مجموعه افزایش یافته و میزان عرضه آن به بازار هم بالا خواهد رفت.

این موضوع به معنای افزایش درآمد‌های این مجموعه خواهد بود که می‌تواند روند اجرایی طرح‌های توسعه‌ای را سرعت ببخشد.

با ورود طرح‌های توسعه به مدار تولید مانند واحد کنسانتره‌سازی و همچنین توسعه سبد محصولات، فولاد خراسان می‌تواند سهم خود در بازار‌های داخلی و صادراتی افزایش دهد.

درواقع می‌توان گفت فولاد خراسان به دنبال تبدیل شدن به قطب فولادی در شمال شرقی کشور است تا بر توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منطقه اثر گذار باشد.

با ادامه دار شدن این رکوردزنی‌ها و فروش بیشتر بی‌شک طرح‌های بسیاری به مدیریت فولاد خراسان اجرا می‌شود که می‌تواند ابتدا به نفع سهامداران و در ادامه به نفع صادرات غیرنفتی کشور باشد.

منبع: تیتر ۲۰

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده