تاریخ: ۱۷ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۰۸
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۳۲۹۱۴۷
سرویس خبر : انرژی

آغاز آزمایشی پروژه هوشمندسازی توزیع گاز در ۶ استان

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: پروژه هوشمندسازی توزیع گاز به صورت پایلوت در ۶ استان در حال اجراست و پس از تکمیل طرح پایلوت، این پروژه در سراسر کشور آغاز می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز در مراسم امضای توافق‌نامه همکاری مشترک در زمینه بومی سازی تجهیزات و اقلام راهبردی صنعت گاز اظهار داشت: صنعت گاز صنعتی گسترده از نظر حجم و تکنولوژی است؛ اقداماتی در جهت دانش‌بنیان کردن این صنعت از سالیان گذشته آغاز شده و در جریان است که امیدواریم با این اقدامات بتوانیم به اهدافی که مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده در حوزه جهش دانش‌بنیان برسیم.

وی افزود: مجموع مجوز‌های در دست اقدام ساخت بار اول ارزشی ۶۰ میلیون یورویی دارد که برنامه‌ریزی شده تا پایان دولت ۴۰ قلم کالای راهبردی گاز داخلی سازی شود و با داخلی‌سازی این اقلام راهبردی، سالانه صرفه‌جویی ۲۵۰ میلیون دلاری خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت ملی گاز با بیان اینکه پروژه ملی و با ارزش هوشمندسازی نظام توزیع گاز کشور به بیش از ۴ میلیارد دلار اعتبار نیاز دارد، گفت: کنسرسیوم‌هایی برای فاز پایلوت این طرح تشکیل شده و پروژه هوشمندسازی توزیع گاز به صورت پایلوت در ۶ استان در حال اجراست که پس از تکمیل طرح پایلوت، این پروژه در سراسر کشور آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: با شرکت‌های داخلی روی فناوری‌های جدید Mini LNG، هلیوم و هیدروژن در حال کار هستیم؛ صنعت گاز با وجود آنکه جزو اولین صنعت‌هایی بود که مورد تحریم قرار گرفت، امروز یک صنعت سربلند و پویا در کشور است و در بسیاری از موارد، پیشرو است.

آیین امضای توافق‌نامه همکاری مشترک در زمینه بومی‌سازی تجهیزات و اقلام راهبردی صنعت گاز در محل شرکت ملی گاز ایران برگزار شد. این توافق‌نامه با موضوع ۱۲ قلم کالای راهبردی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار بین روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران امضا شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده