تاریخ: ۱۷ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۰۷
بازدید: ۳۸
کد خبر: ۳۲۹۱۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتاق همدان در نشست شورای گفت وگوی استان همدان:

موانع ثبت علامت تجاری مشاغل خانگی رفع شود

‌می‌متالز - موضوع ثبت علامت تجاری مشاغل خانگی، گزارش بر گزاری همایش ملی قالی هگمتانه و مشکل دریافت کد کارگاهی فروشندگان توسط خریداران در پنجاه ونهمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش‌خصوصی استان همدان، موردبحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، رحیم مرتضایی، رئیس اتاق همدان در این نشست، گفت: برای پیگیری دقیق و رفع موانع روند دریافت علامت تجاری مشاغل خانگی، بایدکمیته مشترک سازمان‌های دولتی استان همدان تشکیل شود تا پس از بررسی‌های لازم و ارائه راهکار‌های پیشنهادی، در صورت نیاز به مصوبه کشوری این موضوع از طریق همدان به‌صورت ملی پیگیری شود. حمیدرضا رهبر، مسوول دبیرخانه شورای گفت وگوی استان همدان در این نشست پس از طرح دستور جلسه و ارائه برخی مشکلات واحد‌های تولیدی و فعالان اقتصادی و شناسایی مشکلات پیش‌روی واحدها، موضوعات مشخصی را برای در جریان قرارگرفتن بخش دولتی در جلسه شورای گفتگو مطرح کرد و در این جلسه دو مصوبه اجرانشده سال‌۱۴۰۰ را مورد مطالبه قرار داد. علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان نیز در این نشست، گفت: فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان مجاهدانه در حال فعالیت هستند که قابل تقدیر است.

وی گفت: دولت تمام توان خود را برای رشد تولید و مهار تورم به‌کار گرفته‌است و در استان از تمام ظرفیت‌ها برای حمایت از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان استفاده خواهد شد. وی اظهار کرد: رویکرد صادرات باید به سمت محصولات صنعتی و معدنی فرآوری شده و خدمات فنی و مهندسی سوق پیدا کند. استاندار همدان افزود: با توجه به زیرساخت‌های مناسب و وجود ۱۹۰۰جاذبه و اثر گردشگری در استان و همین طور فراهم‌شدن زیرساخت‌های گردشگری سلامت در همدان، از تجار، گردشگران و مردم کشور‌های همسایه برای سفر به استان دعوت شود.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده