تاریخ: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۴:۲۸
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۳۲۹۸۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

مس رکورددار خرید در ایام نوروز توسط گردشگران در زنجان شد

می متالز - معاون میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به فروش ۴۲۰ میلیون تومانی صنایع دستی در ایام نوروز توسط بازارچه‌های موقت در زنجان گفت: در بین صنایع دستی مس پرفروش‌ترین صنعت بود.
مس رکورددار خرید در ایام نوروز توسط گردشگران در زنجان شد

به گزارش می متالز، الناز خدایی فرد با اشاره به وجود 25 بازارچه موقت جهت فروش صنایع دستی استان، اظهار داشت: در شهر زنجان بازارچه دائمی صنایع دستی و حوزه اصناف در ایام تعطیلات فعال بود.

وی خاطرنشان کرد: در تعطیلات ایام عید به دلیل وجود بارش‌ها در استان تعداد گردشگران کاهش یافت که این امر در نهایت موجب شد تا میزان خرید صنایع دستی نیز کاهش یابد.

وی با بیان این که در سطح استان زنجان 70 درصد فروشگاه‌های صنایع دستی در نیمه اول تعطیلات باز بودند، افزود: در این ایام تقریبا در 290 تا 300 فروشگاه فروش صنایع دستی انجام می‌گرفت و در نیمه دوم نیز می‌توان گفت تا حدودی هیچ فروشگاه صنایع دستی تعطیل نبود.

معاون میراث فرهنگی و صنایع دستی استان زنجان میزان فروش محصولات فروشگاه‌های موقت را به صورت تقریبی 420 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این بازارچه‌ها در محل‌هایی همچون اطراف غار کتله خور، گنبد سلطانیه و محل‌هایی دیگر همچون خرمدره و طارم دایر بود.

به گفته وی در شهر زنجان هیچ جوازی برای فروشگاه‌های موقت صنایع دستی صادر نشد زیرا با وجود اصناف فعال نیاز گردشگران برای خرید صنایع دستی برطرف می‌شد.

خدایی فرد فروش مس را در بین سایر اقلام صنایع دستی بیشترین میزان اعلام کرد و افزود: همانند سال گذشته مس در فروش پیشی گرفت و در رتبه‌های بعدی خرید چاقوی زنجان و زیورآلات ساخته شده از ملیله قرار داشتند.

عناوین برگزیده