تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۳۲
بازدید: ۳۲۵
کد خبر: ۳۳۰۱۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

دریافت مجوز افزایش سرمایه مجتمع سیمان غرب آسیا

می متالز - مجوز افزایش سرمایه ۳۳ درصدی شرکت مجتمع سیمان غرب آسیا که در بازار پایه فرابورس با نماد «سجام» داد و ستد می‌شود، از سوی سازمان بورس ابلاغ شد.
دریافت مجوز افزایش سرمایه مجتمع سیمان غرب آسیا

به گزارش می متالز، تارنمای کدال در اواخر هفته گذشته نیز شاهد درج خبر یک افزایش سرمایه بود. شرکت مجتمع سیمان غرب آسیا که در بازار پایه فرابورس با نماد «سجام» داد و ستد می‌شود، موفق به دریافت مجوز افزایش سرمایه حدودا ۵۱ میلیارد تومانی از سازمان بورس  اوراق بهادار شد. 

بر این اساس شرکت می‌تواند سرمایه خود را از مبلغ ۱۵۴ میلیارد و ۲۸۱ میلیون تومان به  مبلغ ۲۰۵ میلیارد و ۱۹۴ میلیون تومان افزایش دهد. با این حساب سرمایه شرکت یاد شده به میزان ۳۳ درصد افزایش خواهد یافت. دریافت این مجوز نشان از آن دارد که بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نشده است. 

بر اساس مجوز صادره از سوی سازمان بورس این رویداد مالی که از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، به منظور اصلاح ساختار مالی شرکت انجام می‌شود، تا ۶۰ روز پس از دریافت مجوز، قابلیت اجرا خواهد داشت و در صورتی که در طول این تاریخ افزایش سرمایه فوق اعمال نشود «سجام» موظف به طی مجدد مراحل افزایش سرمایه خواهد بود. 

با توجه به مفروضات مندرج در گزارش‌های توجیهی شرکت که به منظور انجام افزایش سرمایه تنظیم شده است، در صورتی که «سجام» این افزایش سرمایه را اعمال نکند، از آنجا که مبلغ مورد نیاز خود را باید از طریق تامین مالی از بانک‌ها تامین کند، هزینه‌های مالی شرکت در سال اول ۵۷ میلیارد و ۷۸۶ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

عناوین برگزیده