تاریخ: ۲۷ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۰۴
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۳۳۰۱۸۲
سرویس خبر : محیط زیست
ولدخانی در همایش هفتمین دوره عملکرد HSE اعلام کرد:

رشد ۶۰ درصدی عملکرد واحد‌های تابعه ایمیدرو در دوره هفتم ممیزی HSE

‌می‌متالز - مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست ایمیدرو اعلام کرد: نتایج ممیزی عملکرد HSE مدیران ۵۰ واحد تابعه این سازمان، نشان می‌دهد که رشد عملکرد مجموع شرکت‌ها نسبت به سال گذشته به ۶۰ درصد ارتقا یافت.

به گزارش می‌متالز، همایش هفتمین دوره ممیزی عملکرد HSE مدیران واحد‌های تابعه این سازمان همچون دوره‌های قبلی، با هدف شناسایی نقاط ضعف و تهیه و اجرای برنامه بهبود در راستای سیاست‌های کلان ایمیدرو و در نهایت، دستیابی به چشم‌انداز هدف صفر برگزار شد.

وی افزود: با توجه به رشد عملکرد در دوره هفتم، انتظار است در سال جاری با همکاری واحد‌های تابعه، اهداف پیش بینی شده را با رویکرد جدید دنبال کنیم.

سیر اجرای برنامه ممیزی

مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست ایمیدرو درباره سیر اجرای برنامه ممیزی سطح عملکرد HSE مدیران واحد‌های تابعه این سازمان گفت: نخستین برنامه ممیزی عملکرد این حوزه، در سال ۹۶ بوده که ۲۹ واحد ممیزی شده‌اند. سال دوم ۳۸ واحد، سال سوم ۴۱ واحد، سال‌های چهارم و پنجم ۴۴ واحد و همچنین، سال‌های ششم و هفتم ۵۲ واحد ممیزی شدند.

وی ادامه داد: متوسط امتیاز واحد‌های ممیزی شده در ۵ دوره نخست (طی سال‌های ۹۵ تا ۹۹) به ترتیب ۱۶۸، ۱۸۲، ۲۰۵، ۲۵۴ و ۳۰۶ امتیاز بود. در دوره ششم و هفتم نیز، متوسط امتیاز‌های دریافتی به ترتیب ۲۸۳ و ۲۸۷ امتیاز بود.

نخستین‌های دوره ممیزی هفتم

ولدخانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در هفتمین دوره ممیزی عملکرد HSE مدیران تابعه ایمیدرو برای نخستین بار گفت: در این دوره، بهره‌بردار واحد احیای مستقیم فولاد قائنات به صورت مستقل ممیزی شد. همچنین، واحد‌های طلای هیرد و سرب و روی ملوند برای نخستین بار ممیزی شدند.

وی ادامه داد: در این دوره، عملکرد HSE مجتمع خراسان جنوبی (حنار) و کاغذ آهکی پلدختر به صورت پیش ممیزی اجرا شدند.

مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست ایمیدرو خاطرنشان کرد: از امسال، نرم افزار ممیزی عملکرد به صورت برخط را با همکاری بخش آی.تی این سازمان با هدف سرعت عمل بیشتر ممیزی، دقت بیشتر و گزارش‌گیری برای ایجاد قابلیت مشاهده واحد‌ها از میزان پیشرفت خود، اجرا کردیم.

وی افزود: خودارزیابی نرم افزار موجب شد تا روند سختگیرانه تری نسبت به گذشته داشته باشیم و پاسخگویی به اعتراض واحد‌ها نیز با سهولت بیشتری انجام شود.

ولدخانی با بیان اینکه در هفتمین دوره ممیزی عملکرد HSE مدیران واحد‌های تابعه، ۵۳ نفر سرممیز و ممیز و به میزان ۲۲۴ نفر روز ممیزی صورت گرفت، تصریح کرد: در ۵ دوره نخست (۹۶ تا ۱۴۰۰)، سطح بندی رتبه‌ها به صورت عالی، خوب، متوسط، ضعیف و خیلی ضعیف بود، اما در دوره ۵ ساله دوم، این سطح بندی با انجام تغییراتی به سطح عالی سه ستاره، عالی دو ستاره و عالی تک ستاره، خوب، متوسط، ضعیف و غیرقابل قبول گروه بندی شد.

وی ادامه داد: عملکرد واحد‌ها در دوره هفتم، ۵۴ درصد در سطح عالی، خوب و متوسط و در دوره ششم ۵۲.۷ درصد در سطح عالی، خوب و متوسط بوده اند که این موضوع حاکی از رشد ۱.۹۳ درصد طی دوره اخیر است.

میزان ارتقای عملکرد حوزه‌های HSE

مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست ایمیدرو با اشاره به میزان ارتقای عملکرد حوزه‌های HSE واحد‌های تابعه گفت: در بخش آموزش، سطح عملکرد از ۵۹.۷۳ درصد دوره ششم به ۷۱.۷۳ درصد در دوره هفتم ارتقا یافت. در بخش زیرساخت ها، از ۶۲.۷۸ درصد دوره ششم به ۶۷ درصد دوره هفتم و در بخش ایمنی از ۵۳.۷۲ درصد (دوره ششم) به ۵۷ درصد (دوره هفتم) ارتقا یافت.

وی ادامه داد: در بخش بهداشت و محیط زیست نیز سطح عملکرد در دوره هفتم به ترتیب ۵۴ درصد و ۵۳ درصد بود.

منبع: ایمیدرو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده