تاریخ: ۲۷ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۵۸
بازدید: ۵۴
کد خبر: ۳۳۰۲۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
علیزاده:

بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن روستایی کم کاری می‌کنند/ پیشرفت قابل قبول طرح نهضت ملی مسکن

‌می‌متالز - نماینده مردم مراغه وعجب شیر در مجلس با اشاره به مشکلاتی که در مسیر پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن وجود دارد گفت: دولت بانک‌ها را مجاب به همراهی کند.

به گزارش می‌متالز، علی علیزاده نماینده مردم مراغه وعجب شیر در مجلس شورای اسلامی، در رابطه با وضعیت اجرای قانون جهش تولید مسکن گفت: ساخت مسکن از سه سال پیش در منطقه مراغه و عجب شیر با طرح اقدام ملی آغاز شد و در دولت کنونی نیز روند ساخت مسکن ادامه پیدا کرده و در یک سال اخیر هم سرعت ساخت و ساز‌ها افزایش قابل توجهی داشته است.

وی با اشاره به بازدید میدانی از پروژه‌های ساخت مسکن در شهرستان‌های مراغه و عجب شیر عنوان کرد: در صورت تداوم روند کنونی، تمامی متقاضیانی که ثبت نام کرده و واجد شرایط شناخته شدند، صاحب خانه خواهند شد و در سال‌های آینده رضایت مندی خوبی را در حوزه مسکن شاهد خواهیم بود.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه دولت با اهتمامی که داشته بانک‌ها را برای پرداخت تسهیلات همراه کرده که امیدواریم این روند ادامه دار باشد، اظهار کرد: شیوه پرداخت تسهیلات ساخت مسکن توسط بانک باید به همین صورت ادامه پیدا کند.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس یازدهم با اشاره به مشکلاتی که در مسیر پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن وجود دارد اظهار کرد: هنگامی که وام ساخت مسکن روستایی در سال‌های گذشته از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد بسیاری از بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات مقاومت کردند که با اهتمام دولت، بانک‌ها نسبت به پرداخت وام‌ها اقدام کردند، هم اکنون نیز پس از افزایش رقم تسهیلات ساخت، بانک‌ها همراهی لازم را ندارند و گویی دولت باید مجددا بانک‌ها را مجاب به همراهی کند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده