تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۰۸
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۳۳۰۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

معاون و مشاور جدید وزارت اقتصاد منصوب شدند

می متالز - وزیر اقتصاد در احکامی جداگانه معاون امور اقتصادی این وزارتخانه و مشاور جدید را منصوب کرد.
معاون و مشاور جدید وزارت اقتصاد منصوب شدند

به گزارش می متالز، فرهاد دژپسند در احکامی جداگانه، محمدعلی دهقان دهنوی را به عنوان معاون امور اقتصادی این وزارتخانه و حسین میرشجاعیان حسینی معاون پیشین وزارت اقتصاد را به سمت مشاور خود منصوب کرد.

وی در متن این حکم مواردی چون بررسی و تحلیل مسایل اقتصادی و انجام پژوهش های کاربردی درخصوص انواع بازارها (کالا و خدمات، پول، سرمایه، ارز و کار)، طراحی و تهیه مدل های کمی در راستای وظایف حاکمیتی (سیاست گذاری، هدایت و نظارت) و شبیه سازی سیاست های اقتصادی با تاکید بر حوزه عملکرد وزارت اقتصاد را از وظایف مهم دهقان دهنوی تعریف کرد.

همچنین از وی خواسته شده به پیش بینی شاخص های کلان اقتصادی به ویژه در بخش های واقعی اقتصاد، ارایه روش ها و الگوهای مناسب به منظور تخمین شاخص های مختلف بخش عمومی و بررسی و تحقیق درخصوص موضوعات و محورهای سیاست های مالی و توسعه ای بخش عمومی بپردازد.
ارایه پیشنهادها و راهکارهای اجرایی یا اصلاح قوانین جهت ارتقای سیاست ها در حوزه های مرتبط و پایش محیط کسب و کار در ایران بر اساس شاخص های بین المللی، ملی و منطقه ای از دیگر اولویت های برنامه ای این معاونت است.

بنابراین گزارش، دهقان دهنوی عضویت در هیات علمی گروه مالی و بانکداری دانشگاه علامه طباطبایی، عضویت در هیات مدیره بانک مسکن، عضویت در هیات علمی و معاونت آموزشی موسسه عالی آموزش بانکداری ایران، تدریس در دانشگاه تربیت مدرس، معاونت پژوهشی مرکز پژوهش و آموزش بانک توسعه صادرات و عضویت در کمیته طرح تحول نظام بانکی شورای هماهنگی بانک ها را در کارنامه شغلی دارد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده