تاریخ: ۳۰ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۱۳
بازدید: ۶۹
کد خبر: ۳۳۰۴۰۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
در نشست خبری شرکت پارس فنر مطرح شد:

"فنر" ۷۰ درصد از سهم بازار یدکی کشور را داراست/ کشور‌های همسایه؛ مقاصد صادراتی "فنر"

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت پارس فنر گفت: صادرات به کشور‌های افغانستان، عراق، قزاقستان، سوریه و کویت انجام می‌شود. حتی به کشور‌های کانادا و آمریکا صادرات داشتیم که بعد از تحریم‌های ظالمانه علیه کشور ایران، این کشور‌ها از مقاصد صادراتی ما حذف شدند.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا پیروز‌هاشمی، مدیرعامل شرکت پارس فنر در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت پارس فنر به عنوان شرکت اصلی گروه، شرکت فنرسازی خاور، کیمیافولاد آریا، فولاد صنعت ساپرا و شرکت دانش بنیان پارس فنر را در زیزمجموعه خود دارد.

وی افزود: هدف شرکت پارس فنر از حضور در بازار سرمایه افزایش شفافیت، کارایی و بهبود عملکرد جاری شرکت، امکان برخورداری از ۵ درصد بخشودگی مالیاتی پس از حضور در بازار سرمایه و استفاده ظرفیت‌های تامین مالی از بازار سرمایه جهت توسعه طرح‌ها خواهد بود.

مدیرعامل شرکت پارس فنر ادامه داد: شرکت دارای سهم ۷۰ درصدی از بازار یدکی کشور با ۱۳۰ نماینده فروش انحصاری است.

پیروزهاشمی با اشاره به صادرات این شرکت بیان کرد: صادرات به کشور‌های افغانستان، عراق، قزاقستان، سوریه و کویت انجام می‌شود. حتی به کشور‌های کانادا و آمریکا صادرات داشتیم که بعد از تحریم‌های ظالمانه علیه کشور ایران، این کشور‌ها از مقاصد صادراتی ما حذف شدند.

مدیرعامل پارس فنر توضیح داد: شرکت دارای ۵۴ درصد از سهام شرکت فنرسازی خاور است که از بورس خریداری شد.

وی عنوان کرد: شرکت پارس فنر در سال ۹۷ خط جدید فنر‌های پارابلیک از کشور چین را خریداری و تولید می‌کند. در سال ۹۸ ظرفیت شرکت به ۱۵ هزارتن افزایش یافت. در سال ۹۹ از شرکت کیمیافولاد آریا که تولیدکننده شمش و مواد اولیه فنر تخت را تولید میکند، بهره برداری شده است.

پیروزهاشمی افزود: در سال سال ۱۴۰۱ شرکت فولاد صنعت ساپرا به بهره‌برداری رسید. این شرکت در زمینه تولید فنر‌های تخت خودرو و تولید ماشین الات خطوط تولیدی فنر فعالیت می‌کند.

مدیرعامل شرکت پارس فنر گفت: شرکت در سال ۱۴۰۱ از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل و به عنوان سیصد و یکمین نماد معاملاتی در فرابورس ایران پذیرش شد.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده