تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۰۷
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۳۳۰۶۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صمت مطرح کرد:

ریل‌گذاری درست دولت موجب افزایش صادرات شد/ کشور‌های پیشرفته به کالا‌های تولیدی ایران نیاز دارند

‌می‌متالز - معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان یزد اعلام کرد که ریل‌گذاری درست دولت سیزدهم سبب شد تا شاهد افزایش صادرات باشیم.

به گزارش می‌متالز، «سیدمحمد موسوی» معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت، در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان یزد با بیان اینکه دولت سیزدهم ریل‌گذاری خوبی در زمینه صادرات انجام داده است، گفت: عضویت رسمی ایران در پیمان شانگ‌های و توافقات صورت گرفته با کشور‌های همسایه باعث رشد صادرات شده است.

وی در ادامه بیان کرد: اگر امروز به راحتی از تراز ۱۰۰ میلیارد ریالی تراز تجاری کشور حرف می‌زنیم این یک اتفاق بی نظیر است.

معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت با بیان اینکه صنعتگران و تولیدکنندگان در خودکفایی کشور تلاش بسیار کردند، اظهار کرد: به واسطه جنگ اوکراین بسیاری از کشور‌های مطرح و پیشرفته دنیا از تولید قطعات ساده ناتوان هستند به همین دلیل به تولیدات ایران نیاز دارند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از نیاز‌های کشور به واسطه تلاش و کوشش صادرکنندگان ایران رفع شده است، یادآور شد: امروز اتفاق بزرگی و بسیار مثبتی در زمینه جهاد ارزآوری، خوکفایی و تأمین کالا‌های صنعتی و معدنی انجام شده که به واسطه تلاش شبانه‌روزی صادرکنندگان است.

موسوی در ادامه عنوان کرد: در سفر به استان‌های مختلف کشور اکثر آن‌ها درخواست راه‌اندازی خط تولید خودرو و ماشین‌آلات و سایر زنجیره‌های تولید را دارند و این در حالی است که استان‌ها و مناطق جغرافیایی مختلف کشور باید مزیت‌های رقابتی بوم جغرافیایی خود را شناسایی کنند و بر این اساس نسبت به راه‌اندازی خط تولید اقدام کنند.

وی همچنین گفت: باید تمامی امکانات خود را در اختیار این شرکت‌ها قرار داد و وزارت صنعت و معدن نیز هر نیازی که استان داشته باشد حمایت کند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده