تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۲۱
بازدید: ۷۷
کد خبر: ۳۳۰۶۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

واردات کالا به خراسان جنوبی ۲۸ درصد کاهش یافت

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از کاهش ۲۸ درصدی واردات کالا از لحاظ وزنی به استان خبرداد.

به گزارش می‌متالز، احمد آریافر صبح امروز با اعلام این خبر اظهار داشت: از ابتدای امسال واردات کالا به لحاظ وزنی به استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد کاهش داشته است. در این مدت ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار واردات کالا به خراسان جنوبی ثبت شده است.

وی افزود: حجم این کالا‌ها ۲ هزار و ۱۸ تن بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی گفت: به لحاظ ارزش واردات کالا به خراسان جنوبی در مقایسه با مدت مشابه ۱۸ درصد افزایش و به لحاظ وزنی ۲۸ درصد کاهش داشته است.

آریافر ادامه داد: لوازم و قطعات مربوط به معدن، دیزل ژنراتور، لودر، فروسیلیس، برنج و شاه دانه خام از جمله کالا‌هایی است که در این مدت از آلمان، ترکیه، افغانستان و ازبکستان وارد شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی بیان کرد: صادرات خراسان جنوبی از ابتدای سال ۱۳۵ میلیون دلار بوده که ۸۲ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است. حجم این کالا‌های صادراتی ۹۲۵ هزار تن بوده است.

آریافر افزود: از لحاظ ارزش این رقم در مقایسه با سال گذشته ۸۲ درصد و از لحاظ وزنی ۴۲ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: عمده اقلام صادراتی، هیدروکربن سبک، صیفی جات، کاشی، تخم مرغ، تایر سواری، نمک خوراکی، روغن سوخت تقطیری و مصنوعات پلاستیکی بوده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی افزود: افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، عراق، ارمنستان و قزاقستان مقصد کالا‌های صادراتی خراسان جنوبی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده