تاریخ: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۳۰
بازدید: ۶۹۶
کد خبر: ۳۳۰۷۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
نماینده مجلس:

تولید آهن اسفنجی در فولاد راور آغاز می شود

می متالز - نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال 98 به نام رونق تولید توسط مقام معظم رهبری گفت: تا شهریور ماه امسال 100 هزار تولید آهن اسفنجی در فولاد راور آغاز می شود، و این در حالیست که 500 هزار تن زغال در دی ماه سال گذشته برای اولین بار صادر شد.
تولید آهن اسفنجی در فولاد راور آغاز می شود

به گزارش می متالز به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا پورابراهیمی در نشست اقتصاد مقاومتی شهرستان راور ادامه داد: توافقی برای طرح های جدید زغال سنگ در راور داشتیم و 500 نفر اشتغال جدید در سال 98 تعهد زغال سنگ شده است. 
پورابراهیمی از توافق نامه برای فعال شدن معادن راور توسط سازمان ایمیدرو اشاره داشت و ادامه داد: ذخیره یک میلیون تنی سرب و روی با سرمایه گذاری 200 میلیارد تومان آماده داریم که 350 نفر اشتغال خواهد داشت و طی دو ماه آینده شروع می شود.
وی خاطرنشان کرد: معادن مس و فلورین در منطقه دربند نیز با 50 میلیارد تومان سرمایه گذاری و 80 نفر اشتغال را خواهیم داشت. 
پورابراهیمی ادامه داد: قرارگاه خاتم، جهاد نصر، سازمان اقتصادی کوثر و دیگر مجموعه ها پای کار امده اند و محور فعالیت ها تحولات اقتصادی در راور است. 
وی افزود: می توانیم در راور شهری نمونه اقتصاد مقاومتی مبتنی بر توانمندی های درونی آن برای رسیدن به نقطه ای که درآن بیکار نباشد داشته باشیم.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: برنده اجرای طرح ذوب 100 هزار تنی هم تا اردیبهشت مشخص می شود و 5 محدوده جدید معدنی در صنعت زغال دیده شده است. 
وی گفت: ظرفیت های راور برای تحولات اقتصادی در سال 98 قابل قیاس با سال های قبل نیست و تنها در زغال سنگ می تواند اشتغال بالایی ایجاد کرد. 
رئیس کمیسیون اقتصادی بیان کرد: رسالت ما در این دوره انقلاب در رونق تولید و تحقق فرمایشات رهبری است.
وی عنوان کرد: امسال 2 میلیارد دلار تراز بازرگانی کشور مثبت است، یعنی میزان صادرات ما نسبت به واردات ما 2 میلیارد دلار بیشتر بوده است، پس می توان در این شرایط کار را مدیریت کرد به شرط اینکه روی پای خود بایستیم.
پورابراهیمی تصریح کرد: توافق با سازمان اقتصادی کوثر برای ایجاد واحدهای بزرگ دامداری کردیم که دو مجتمع دام سبک راه اندازی شود. 
وی بیان داشت: در حوزه مسائل زیرساختی شاخص های شهرستان راور بالاتر از دیگر شهرستان ها است و امسال پایان گازرسانی به شهرستان راور را جشن می گیریم. 
پورابراهیمی گفت: در حد بضاعتمان در سال گذشته تلاش کردیم و امسال هم با همکاری نهادها و خیران اقدامات خوبی در شهرستان خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه سرانه میزان فضای ورزشی در راور از شهرستان کرمان بالاتر است، افزود: تا پایان فروردین ماه 5 خانه ورزش روستایی در راور تجهیز می شود و در شهر راور هم یک مجموعه ورزشی تجهیز می شود. 
پورابراهیمی افزود: با تلاشهای صورت گرفته میانگین واحدهای مسکونی مقاوم شده در برابر زلزله روستایی و شهر راور 70 درصد است. 
وی در خصوص وام های کشاورزی گفت: در وام های کشاورزی در زمان خشکسالی و خسارت، دولت مکلف است سود و جرائم را ببخشد و اصل وام را استمهال کند، سال قبل وضعیت بدی را در خصوص پسته داشتیم که 2 هزار میلیارد تومان دولت برای آن در نظر گرفت اما کفایت نمی کرد و مقرر شد تا برای وام های کشاورزی مبلغی جدید ابلاغ شود. 

عناوین برگزیده