تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۵۹
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۳۳۰۸۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۴ کشور جدید با ایران تجارت آزاد برقرار می‌کنند

‌می‌متالز - رییس سازمان توسعه تجارت گفت: تجارت آزاد با کشور‌های ونزوئلا، سوریه، پاکستان و یک کشور اروپای شرقی در دستور کار است.

به گزارش می‌متالز، مهدی ضیغمی رییس سازمان توسعه تجارت امروز در همایش معرفی ظرفیت‌ها، اهداف و برنامه‌های ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اظهارداشت: این نمایشگاه مهم‌ترین رویداد تجاری کشور است، در دور قبل ۱۳۰۰ مهمان خارجی حضور داشتند که در این دوره ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ مهمان و تاجر خارجی حضور خواهند داشت.

وی افزود: رییس جمهور و همه دولت‌مردان از این نمایشگاه حمایت می‌کنند و در این نمایشگاه حضور خواهند یافت و رایزنی‌ها برای حضور مقامات بلند پایه سایر کشور‌ها در جریان است.

رییس سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: زیرساخت‌های نمایشگاه در این دوره توسعه خواهد یافت هر چند که در بخش ظرفیت هتل با بحران مواجه هستیم به طوری که از ۵ هزار مهمان خارجی میتوانیم حداکثر ۳۰۰۰ نفر را پذیرش کنیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم در نمایشگاه اکسپو صادراتی ایران ۲۰۲۴ با همراهی تجار بتوانیم از طریق این نمایشگاه ۲ میلیارد دلار صادرات داشته باشیم.

ضیغمی گفت: تجارت آزاد با اوراسیا نیز تا ۶ ماه آینده از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب و ابلاغ می‌شود.

معاون وزیر صمت ادامه داد: تجارت آزاد با کشور‌های سوریه، ونزوئلا و یکی از کشور‌های اروپای شرقی در دست اقدام است. تجارت ترجیحی با اندونزی و برخی کشور‌های آسیای شرقی نیز در دستور کار قرار دارد. تجارت آزاد با پاکستان نیز در مرحله تنظیم فهرست کالاهاست.

وی اظهارداشت: برای توسعه تجارت با آفریقا موضوع افزایش تعداد کشتی در دستور کار قرار دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده