تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۱۰
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۳۳۰۶۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان یزد اعلام کرد؛

فعالیت ۱۲۵ هزار نفر در صنایع و معادن یزد/ صادرات استان ۲۵ درصد رشد داشته است

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان یزد با بیان اینکه ۱۲۵ هزار نفر در صنایع و معادن این استان فعال هستند، گفت: در سطح استان ۷۷۵ پروانه بهره‌برداری در حوزه معدن صادر شده است.

به گزارش می‌متالز، «کاظم صادقیان» مدیرکل صمت استان یزد در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان یزد با اشاره به صدور ۳ هزار و ۳۷۰ پروانه بهره برداری فعال در استان یزد اظهار کرد: در این واحد‌های صنعتی بالغ بر ۱۰۷ هزار نفر مشغول به کار هستند.

وی اضافه کرد: در حوزه معدن نیز در سطح استان ۷۷۵ پروانه بهره‌برداری صادر شده که در این واحد‌ها ۱۵ هزار نفر اشتغال دارند.

مدیرکل صمت استان یزد همچنین از صدور پروانه برای ۵۰ هزار واحد صنفی در استان یزد خبر داد و افزود: در واحد‌های صنفی یزد برای ۴۰ هزار نفر شغل ایجاد شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صادرات بیش از یک میلیارد و ۷۹ میلیون دلار در ۹ ماهه امسال بیان کرد: این میزان صادرات حاصل تلاش مشترک دولت و بخش خصوصی در استان است.

صادقیان با بیان اینکه ارتقای ۲۵ درصدی در بحث صادرات در استان یزد حاصل تلاش همه دست اندرکاران حوزه تولید در استان است، از شورای تامین و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد به‌دلیل همراهی در حل مشکلات صنایع و معادن استان یزد تقدیر کرد.

در این مراسم که با حضور معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت، معاون ارتقاء کسب و کار‌های بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران، استاندار یزد و معاونان وی و جمعی از مسوولان استان و فعالان صنعتی و معدنی برگزار شد، از سه دستگاه برتر در حوزه صادرات از جمله سازمان صمت همچنین ۲۶ صادر کننده برتر استان یزد تجلیل شد.

تجلیل از اداره کل صمت به‌عنوان دستگاه برتر در حوزه تسهیل صادرات

در مراسمی با حضور مقامات کشوری و استانی و جمعی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان، از ۲۶ صادرکننده نمونه استان یزد تجلیل شد.

در این مراسم علاوه بر صادرکنندگان در حوزه صنایع مختلف از جمله کاشی و سرامیک، پلیمری، کانی‌های غیرفلزی، کشاوزی، نساجی، فولاد، صنایع غذایی و … از سه دستگاه برتر در حوزه تسهیل صادرات قدردانی شد.

اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان یزد، اداره کل امور مالیاتی استان یزد و اداره کل گمرک استان یزد سه دستگاه برتر در حوزه تسهیل صادرات بودند که توسط مسئولان مورد تجلیل قرار گرفتند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده