تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۲۹
بازدید: ۶۰
کد خبر: ۳۳۰۹۸۴
سرویس خبر : انرژی

۵۰ درصد سوخت نیروگاه‌ها از گاز است

‌می‌متالز - مدیر عامل شرکت توانیر میزان سوخت گاز تحویلی به نیروگاه‌ها را در سال گذشته بین ۳۵ تا ۴۰ درصد عنوان کرد و گفت: امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد گاز بیشتری تحویل می‌گیریم.

به گزارش می‌متالز، مصطفی رجبی‌مشهدی درباره وضعیت تامین سوخت زمستانی نیروگاه‌های کشور اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد از سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های حرارتی توسط گاز و باقی آن توسط سوخت مایع در حال تامین است.

وی افزود: برنامه‌ریزی شده که امسال با سوخت‌رسانی به نیروگاه‌های کشور در شبکه برق مشکل نداشته باشیم و تامین برق همه مشترکان صورت بگیرد.

مدیر عامل شرکت توانیر میزان سوخت گاز تحویلی به نیروگاه‌ها را در سال گذشته بین ۳۵ تا ۴۰ درصد عنوان و خاطرنشان کرد: امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد گاز بیشتری تحویل می‌گیریم.

وی تاکید کرد: لازم است مشترکین بخصوص مشترکینی که در مناطق غیر سردسیر سکونت دارند در حدی که برایشان مقدور است جدا در مصرف برق و گاز صرفه‌جویی کنند تا امکان تامین هم برق و هم گاز برای مشترکین کل کشور فراهم شود.

رجبی‌مشهدی در ادامه گفت: از نکات مثبتی که امسال داریم اینکه رشد مصرف برق در دوره زمستان در بخش صنایع انرژی‌بر ۱۷.۶ درصد رشد داشته که رقم قابل توجهی است و نشان می‌دهد که امسال صنایع بزرگ انرژی خوبی را تحویل گرفته‌اند.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده