تاریخ: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۲۴
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۳۳۱۴۶۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد:

وصول ۳۸۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در یزد/ پایان عمر دو معدن بزرگ استان

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد از وصول ۳۸۰۰ میلیارد تومان درآمد حقوق دولتی معادن در استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد و ضمن ابراز امیدواری نسبت به افزایش وصولی‌ها به چهار هزار میلیارد تومان تا پایان سال، تاکید کرد: نحوه هزینه‌کرد این درآمد‌ها در حوزه وظایف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است.

به گزارش می‌متالز، «محمدکاظم صادقیان» امروز سه شنبه دهم بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران با بیان این که در حال حاضر ۳ هزار و ۳۶۲ پروانه بهره‌برداری فعال در استان با اشتغال ۱۰۷ هزار نفر داریم، گفت: قطعاً حراست از اشتغال این بخش برای استان مهم است و امیدواریم با وجود تغییر ریل ایجاد شده در استان، پایداری این بخش را حفظ کنیم.

وی رتبه استان یزد در حوزه پروانه‌های بهره‌برداری را هفتم کشور خواند و گفت: بررسی مشکلات ۲۰۳ واحد راکد استان در دست اقدام است که پروانه بهره‌برداری حدود ۱۸۰ مورد از آن‌ها ابطال شده و در صورت امکان احیاء نیز در دستور کار قرار گرفته‌اند.

صادقیان توزیع صنایع در استان یزد را نیز نرمال خواند و اظهار کرد: به رغم محدودیت استقرار صنایع در مهمترین پهنه صنعتی استان به دلیل آلایندگی‌ها، با صدور جواز‌های تاسیس براساس سند آمایش استان، تاکنون ۴۰۰۵ جواز تاسیس در استان صادر شده است.

وی از تلاش برای سوق دادن جواز‌های تاسیس استان به سمت صنایع دانش بنیان و کم آبخواه و کم آلاینده خبر داد و با بیان این که خوشبختانه نگاه سرمایه‌گذاران در استان به این سمت سوق یافته است، ابراز امیدواری کرد که ماحصل و میوه شیرین این رویکرد که نیازمند دانش فنی بالا و نیروی انسانی متخصص است را در سال‌های آینده شاهد باشیم.

وصول ۳۸۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در یزد/ پایان عمر دو معدن بزرگ استان

صادقیان از صدور ۱۰۰ جواز بی‌نام برای تسهیل سرمایه‌گذاری در استان نیز خبر داد و افزود: هشت بسته سرمایه‌گذاری نیز در بخش معدن استان تهیه شده است.

وی همچنین از وصول۳۸۰۰ میلیارد تومان درآمد حقوق دولتی معادن در استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد و ضمن ابراز امیدواری نسبت به افزایش وصولی‌ها به چهار هزار میلیارد تومان تا پایان سال، تاکید کرد: نحوه هزینه‌کرد این درآمد‌ها در حوزه وظایف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است.

مدیرکل صمت استان با اشاره به صدور تاکنون ۷۷۶ پروانه بهره‌برداری در استان که ۵۰۰ مورد از آن‌ها فعال هستند، اضافه کرد: تاکنون ۲۳۰ پروانه اکتشاف و ۸۰ مورد گواهی کشف نیز صادر شده است.

وی به سیاست‌های کشوری در حوزه اکتشافات معادن نیز اشاره و اظهار کرد: بر اساس طرح تحول زمین‌شناسی، از دو ماه پیش ۱۵ اکیپ سازمان زمین شناسی کشور جهت شناسایی ۷۰ عنصری در پهنه‌ی عقدا تا دهشیر در استان مستقر هستند.

صادقیان با بیان این که ایمیدرو نیز پروانه اکتشاف سنگ آهن را تا عمق ۲۵۰۰ متر در استان دنبال می‎کند، تصریح کرد: برخی معادن بزرگ استان مانند جغارت و چادرملو در مرحله پایانی ذخایر خود هستند و با چالش خوراک و اشتغال آن‌ها مواجهیم لذا تلاش داریم با اکتشافات جدید مانع این مشکل در استان شویم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان از انجام اولین دوره مزایده معادن برای ۲۷۰ معدن استان خبر داد و گفت: دومین مزایده در این رابطه نیز تا آخر سال برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به فرسودگی تجهیزات و ماشین‌آلات معدنی که منجر به بهره‎وری پایین در این بخش کشور است، ابراز امیدواری کرد با توجه به مشکلات تامین ارز، وزارت صمت تمهیدات لازم را در این رابطه اتخاذ کند.

صادقیان در حوزه تجارت استان نیز اعلام کرد: خوشبختانه ارزش صادرات محصولات تولیدی استان از تمام گمرکات کشور در ۱۰ ماهه سالجاری با رشد ۲۵ درصدی به ۱۰۷۹ میلیون دلار افزایش یافته است.

وی همچنین گفت: در حوزه تجارت داخلی استان نیز که ۱۴۰ هزار نفر در آن مشغول بکار هستند، ضمن اعمال برخی ادغام‌ها در صنوف و اتحادیه‎ها، به زودی نیز انتخابات اتاق اصناف استان را خواهیم داشت.

صادقیان در پایان با اشاره به برخی تفویض اختیارات به تشکل‌های اقتصادی و بخش خصوصی استان، از مشارکت این بخش‌ها به رغم افزایش قعالیت در این حوزه‌ها قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده