تاریخ: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۴۴
بازدید: ۵۱
کد خبر: ۳۳۱۴۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تخفیف ۷ درصد مالیات تولیدکنندگان در بودجه امسال مغفول ماند

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون مالیات، کار و تأمین اجتماعی اتاق بازرگانی ایران گفت: تخفیف ۷ درصد مالیات تولید کنندگان در بودجه امسال نیامده و مغفول مانده است و با وجود تلاش سازمان برنامه بودجه برای قرار دادن آن در احکام دائمی به مالیات امسال نمی‌رسد.

به گزارش می‌متالز، محمود تولایی، رئیس کمیسیون مالیات، کار و تأمین اجتماعی اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: یکی از اقدامات مناسبی که در دولت سیزدهم برای حمایت از تولید صورت گرفته، کاهش نرخ مالیات بنگاه‌های تولید است؛ به طوری که نرخ مالیات آن‌ها از ۲۵ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافت، اما این مهم امسال در لایحه بودجه نیامده است.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه در این ارتباط اعلام کرده است که ما این موضوع را در احکام دائمی قرار داده‌ایم تا تبدیل به قانونی همیشگی شود، اما باید توجه داشت که احکام دائمی به مالیات امسال نمی‌رسد.

رئیس کمیسیون مالیات، کار و تأمین اجتماعی اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: در این زمینه غفلت صورت گرفته است که می‌تواند منجر به آن می‌شود که تخفیف ۷ درصد مالیات تولید کنندگان به سال جاری نرسد.

وی تصریح کرد: طبق اطلاع موثق، با پیگیری‌های متعدد افراد و نمایندگان مجلس این موضوع در کمیسیون تلفیق طرح و تصویب شد، اما متاسفانه با وجود تلاش صورت گرفته، در مصوبه کمیسیون مذکور چنین چیزی رویت نشده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده