تاریخ: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۰۳
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۳۳۱۵۵۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

عقب‌نشینی ورق گرم در روز‌های پرتقاضا میلگرد

‌می‌متالز - قیمت میلگرد و قراضه آهن در طول ۱۰ روز گذشته صعودی بود در مقابل قیمت ورق گرم کاهش پیدا کرد. جو مثبت حاکم بر بازار میلگرد بهانه‌ای شد تا قیمت میلگرد صادراتی ایران افزایش پیدا کند.

به گزارش می‌متالز، با آغاز سال ۲۰۲۴ قیمت‌ها در بازار سنگ‌ آهن به شدت پرنوسان شد، ولی میلگرد تحویل روز در بورس فلزات لندن بدون توجه به این نوسانات صعودی بود و در طول مدتی کمتر از ۱۰ روز از ۵۹۶ دلار به ۶۱۷ دلار به ازای هر تن رسید. در همین بازه زمانی قیمت میلگرد صادراتی ایران نیز حدود ۱ درصد به ازای هر تن افزایش پیدا کرد. امروز قیمت میلگرد صادراتی ایران کمتر از ۴۵۰ دلار به ازای هر تن اعلام می‌شود. رشد قیمت میلگرد در حالی اتفاق می‌افتد که قیمت قراضه قدم به قدم با میلگرد افزایش پیدا کرد، ولی قیمت ورق گرم نزولی است.

متال اکسپرت آخرین قیمت قراضه وارداتی ترکیه را ۴۲۵ دلار به ازای هر تن اعلام کرد، در بورس فلزات لندن نیز قیمت هر تن قراضه تحویل روز به ۴۱۷ دلار به ازای هر تن رسید. در طول ۱۰ روز گذشته قیمت قراضه در بورس فلزات لندن ۱۰ دلار به ازای هر تن افزایش یافته است.

عقب نشینی ورق گرم در روز‌های پرتقاضا میلگرد

روند صعودی قیمت قراضه از اوایل آبان ماه آغاز شد، ولی قیمت قرضه از نیمه آذرماه وقتی به سقف ۴۳۰ دلار رسید، کاهشی شد تا اینکه هفته گذشته با افزایش تقاضا رشد قابل چشم‌گیری داشت. در مقابل قیمت ورق گرم چین پس از اینکه ۲۰ دی‌ماه به ۵۸۳ دلار رسید، با افزایش عرضه ریزشی شد و تا ۵۶۸ دلار نیز عقب نشینی کرد. هفته گذشته قیمت ورق گرم چین به محدوده ۵۶۹ دلار به ازای هر تن برگشت.

عقب نشینی ورق گرم در روز‌های پرتقاضا میلگرد

قیمت ورق گرم‌ چین در طول ۱۰ روز گذشته نوسانات محدودی داشت، ابتدا تا ۵۷۱ دلار افزایش یافت و سپس به سطح ۵۶۹ دلار برگشت. در حالی که قیمت ورق گرم آمریکا در طول ۱۰ روز گذشته کاهشی بود. جو مثبت و حاکم بر بازار محصولات فولادی دلیلی شد تا ورق گرم آمریکا در یک رالی صعودی با رشد بیش از ۴۰ درصدی از کانال ۷۰۰ دلار تا ۱۱۰۰ دلار افزایش پیدا کند و سپس چندین هفته در این محدوده باقی ماند تا اینکه رکود در معاملات، قیمت ورق گرم آمریکا را نزولی کرد و ابتدا به ۱۰۹۸ دلار و سپس به ۱۰۸۸ دلار بازگرداند.

عقب نشینی ورق گرم در روز‌های پرتقاضا میلگرد

در واکنش به کاهش قیمت ورق گرم در بازار‌های جهانی قیمت بعضی از انواع ورق در بورس کالا نیز نزولی بود. هفته گذشته ورق‌گرم مجتمع فولاد گیلان با تقاضای سنگینی مواجه شد تا متوسط قیمت ورق گرم رشد کند، ولی ورق‌سرد B و ورق گالوانیزه با قیمت کمتری نسبت به هفته‌های قبل معامله شدند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده