تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۱
بازدید: ۶۸
کد خبر: ۳۳۲۰۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حسینی مطرح کرد:

لزوم اخذ دقیق مالیات از شرکت‌ها با درآمد نجومی/ نقش موثر هوشمندسازی در مهار فرار مالیاتی

‌می‌متالز - نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افرادی هستند که با حداقل کسب و کار، مالیات داده و مالیات از این اقشار به راحتی اخذ و در صورت عدم پرداخت، جریمه می‌شوند، گفت: از این رو سازوکار اخذ مالیات از افراد و شرکت‌هایی که گردش و درآمد بالایی دارند، باید محکم‌تر از قبل شود چراکه این امکان وجود داشته و نهاد‌های نظارتی باید در این بخش فعال‌تر باشند.

به گزارش می‌متالز، سید کریم حسینی، با اشاره به ضرورت جلوگیری از فرار‌های مالیاتی، گفت: عدم اخذ مالیات از افراد و شرکت‌هایی که فرار مالیاتی دارند به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

نماینده مردم «اهواز، باوی، حمیدیه و کارون» در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی افراد و شرکت‌ها گردش و درآمد بالایی دارند و به نوعی از پرداخت مالیات فرار می‌کنند که این مساله نباید از دید قانون جا بماند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این شرایط افرادی هم هستند که با حداقل کسب و کار، مالیات داده و مالیات از این اقشار به راحتی اخذ و در صورت عدم پرداخت، جریمه می‌شوند، ادامه داد: ساز و کار اخذ مالیات از افراد و شرکت‌هایی که گردش و درآمد بالایی دارند، باید محکم‌تر از قبل شود چراکه این امکان وجود داشته و نهاد‌های نظارتی باید در این بخش فعال‌تر باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی با اشاره به هوشمندسازی اخذ مالیات بیان کرد: به واقع هوشمندسازی اخذ مالیات می‌تواند از هر گونه فرار مالیاتی جلوگیری و در شناسایی مودیان جدید موثر باشد.

حسینی اظهار کرد: همچنین باید برای پرداخت مالیات موثر، سازمان امور مالیاتی تسهیلاتی را برای مودیان قائل شوند چراکه این امر می‌تواند فرهنگ پرداخت مالیات در کشور را غنی‌تر کند.

منبع: خبرگزاری مجلس شواری اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده