تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۵۲
بازدید: ۶۷
کد خبر: ۳۳۲۳۱۹
سرویس خبر : انرژی

تکمیل برنامه‌های تعمیرات شبکه فوق توزیع و انتقال برق تا پیش از اوج بار ۱۴۰۳

‌می‌متالز - معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر بر انجام اقدامات اساسی در حوزه نگهداری و تعمیرات به موقع خطوط حیاتی شبکه و انتقال به عنوان ضرورتی حتمی تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز، محمد الله‌داد، معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر در نشست هم اندیشی با مدیران عامل شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق کشور گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تمامی برنامه‌های تعمیرات و نگهداری تجهیزات استراتژیک شبکه فوق توزیع و انتقال شبکه برق کشور تا پیش از آغاز اوج بار تابستان انجام خواهد شد.

به گفته وی، طرح‌ها و مصادیق ذیل ۱۸۰ اقدام برای گذر از اوج بار سال آتی، برنامه‌ای با توجه به تمامی دغدغه‌های اصلی شبکه است که اهتمام کامل همکاران در شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق را می‌طلبد.

معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر در ادامه به اجرای بیش از ٢٢٣ طرح حیاتی اصلاح بهینه‌سازی برای گذر از پیک بار سال آینده اشاره کرد و گفت: دفتر فنی و نظارت شبکه انتقال توانیر به صورت هفتگی نسبت به رصد و پایش فعالیت‌ها اقدام می‌کند.

الله‌داد در عین حال اظهار امیدواری کرد با تلاش و اقدامات جهادی همکاران در معاونت‌های بهره برداری شرکت‌های برق منطقه ای، با ضریب آمادگی بسیار بالا در حوزه کیفیت تجهیزات استراتژیک به استقبال پیک بار سال آتی برویم.

وی همچنین بهره‌گیری و نصب تجهیزات و ادوات پیشرفته رویت پذیری، وکنترل‌پذیری مشترکین در تعرفه‌های مختلف در بهبود شاخص‌های پایداری و قابلیت اطمینان شبکه را به عنوان بخش مهمی از راه حل‌های اندیشیده شده به منظور ارتقای کیفیت انرژی تحویلی به مشترکان دانست که در حال پیگیری و اجرا به منظور پیاده‌سازی در شرایط اوج بار سال ۱۴۰۳ است.

معاون انتقال و تجارت خارجی بر لزوم هماهنگی در توسعه شبکه توزیع همگام با توسعه و افزایش ظرفیت در شبکه بالا دست انتقال و فوق توزیع به عنوان اصلی اساسی در زنجیره افزایش ظرفیت انرژی تحویلی به مشترکین تاکید و همکاری شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق را در این حوزه الزامی دانست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده