تاریخ: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۰۸
بازدید: ۷۸
کد خبر: ۳۳۲۵۳۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

چرا ثبت‌نام خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه کُند است؟

‌می‌متالز - ممکن است سیستم بانکی در روند اعلام حساب‌های وکالتی به سامانه کند باشد که این موضوع جای نگرانی نیست و تا پایان امروز امکان ثبت‌نام برای افرادی که حساب وکالتی در بانک‌ها باز کرده اند فراهم است.

به گزارش می‌متالز، ثبت‌نام خودرو‌های وارداتی امروز دوشنبه ۲۳ بهمن ماه به اتمام می‌رسد و متقاضیان فقط امروز فرصت دارند تا نسبت به ثبت‌نام خودرو اقدام کنند آنطور که سامانه یکپارچه خودرو اعلام کرده است دیگر مهلت ثبت نام تمدید نخواهد شد و آن دسته از افرادی که نسبت به گشایش حساب وکالتی اقدام کرده‌اند می‌توانند انتخاب خودرو را انجام دهند.

در حال حاضر تعدادی از متقاضیان در انتخاب خودرو با مشکلاتی روبرو هستند که در این رابطه باید این نکته را تاکید کرد بر اساس توافق صورت گرفته آن دسته از افرادی که تا پایان روز شنبه نسبت به وکالتی نمودن حساب خود اقدام کرده اند می‌توانند ثبت‌نام را انجام دهند، البته مهلت وکلاتی نمودن حساب‌ها تا ساعت ۱۳ روز شنبه بود که این موضوع به پایان ساعت کاری در روز شنبه ۲۱ بهمن ماه تغییر پیدا کرده است.

حال ممکن است سیستم بانکی در روند اعلام حساب‌های وکالتی به سامانه با کندی همراه باشد که این موضوع جای نگرانی نیست و تا پایان امروز امکان ثبت‌نام برای افرادی که حساب وکالتی در بانک‌ها باز کرده اند فراهم است.

نکته دیگر اینجاست تعدادی از افراد حساب وکالتی باز کردند، اما نسبت به انتخاب خودرو اقدامی صورت نگرفته است باید این موضوع را تاکید کرد که بعد از پایان ثبت‌نام خودرو‌های وارداتی پول‌های بلوکه‌شده در حساب‌های وکالتی آزاد خواهد شد و متقاضی نباید این برداشت را داشته باشد که با وکالتی نمودن حساب‌های خود می‌تواند در طرح‌های دیگر نیز شرکت کند.

مطابق اطلاعیه سامانه یکپارچه خودرو در هر طرح باید حساب وکالتی مجزایی ویژه آن تشکیل شود و متقاضی نمی‌تواند با گشایش یک حساب وکلاتی در طرح‌های بعدی شرکت کند.

در مورد ثبت‌نام خودرو‌های داخلی در سامانه یکپارچه نیز باید به این نکته اشاره کرد که فعلا برنامه‌ای برای فروش خودرو‌های داخلی در سامانه نیست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده