تاریخ: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۵۰
بازدید: ۴۳
کد خبر: ۳۳۲۷۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
طی ۱۰ ماهه سال‌جاری صورت گرفت؛

صادرات بیش از ۱.۹ میلیارد دلار کالا از گمرکات آذربایجان‌غربی

‌می‌متالز - معاون امو بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت استان آذربایجان‌غربی از صادرات ۴ میلیون و ۸۰۲ هزار تن انواع کالا از گمرکات استان طی ۱۰ ماهه سال‌جاری خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «اسد فرهمند» مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی با اشاره به عملکرد حوزه بازرگانی خارجی استان گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان دی‌ماه ۴ میلیون و ۸۰۲ هزار تن انواع کالا‌های تولید شده داخل کشور از گمرکات استان به بازار‌های هدف در کشور‌های مختلف جهان به ارزش بیش از یک میلیارد و ۹۱۶ میلیون دلار صادر شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در ۱۰ ماهه نخست سال‌جاری جهت تأمین کالا‌های مورد نیاز کشور در حوزه‌های مختلف که تولید مشابه داخلی ندارند نزدیک به ۴۱۸ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۸۵۵ میلیون و ۷۹۹ هزار دلار از گمرکات استان وارد کشور شده است.

معاون امو بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت استان آذربایجان‌غربی با اشاره به عملکرد حوزه فرش دستبافت استان گفت: حاصل دسترنج بیش از ۷۰ هزار قالیباف استان پس از ارائه در بازار‌های داخلی کشور سالانه به ارزش ۱۵ میلیون دلار نیز از فرش‌های دستبافت تولید شده در استان به بازار‌های جهانی صادر می‌شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده