تاریخ: ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۲۵
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۳۳۲۸۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

تحقق طرح‌های توسعه‌ای صنایع با سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی

‌می‌متالز - کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به چالش‌های صنایع در حوزه‌های برق و گاز، سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند موجب تداوم برنامه‌های فعلی شرکت‌ها، تحقق طرح‌های توسعه‌ای و افزایش سودآوری شود.

به گزارش می‌متالز، «شایان کرمی» با اشاره به مزیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زیرساخت‌های حوزه انرژی، اظهار کرد: با توجه به اینکه صنایع کشور با چالش‌های عمده‌ای در حوزه‌های برق و گاز مواجه‌اند، سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها می‌تواند موجب تداوم برنامه‌های فعلی شرکت‌ها، تحقق طرح‌های توسعه‌ای، افزایش سودآوری و... را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار به همراه بورس انرژی با توجه به ابزار‌های متعددی که در سال‌های اخیر رونمایی شده می‌تواند نقش بسزایی در جذب سرمایه و تزریق منابع به سمت طرح‌های تولیدی در حوزه انرژی ایفا کند.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه گفت: در صورت طراحی صندوق‌های انرژی در حوزه بورس انرژی و اعطای مجوز‌های این چنینی به نهاد‌های مالی می‌توان شاهد تسریع در روند تامین مالی به منظور تکمیل و بهینه‌سازی زیرساخت‌های انرژی بود.

تزریق منابع در پروژه‌های زیرساختی انرژی

کرمی در ادامه گفت: در حال‌ حاضر برای توسعه طرح‌های زیرساختی در حوزه انرژی به یک نهاد واسط نیازمندیم تا بتواند منابع را از بخش خصوصی جذب کرده و در بخش‌های تولیدی تزریق کند.

مدیر کالای کارگزاری توسعه سهند در پایان گفت: باتوجه به کاهش سرمایه‌گذاران خارجی دولت به همراه وزارت نفت باید با رفع موانع تولید زمینه را برای استفاده از پتانسیل سرمایه‌گذاران داخلی مهیا سازد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده