تاریخ: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۳:۱۵
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۳۳۲۸۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

فراخوان انجمن سنگ آهن ایران برای یاری به هموطنان و معادن آسیب دیده در اثر سیلاب های اخیر

می متالز - سعید عسکرزاده دبیر انجمن سنگ آهن ایران در پیامی فراخوان این انجمن برای یاری به هموطنان و معادن آسیب دیده در اثر سیلاب های اخیر کشور را منتشر کرد.
فراخوان انجمن سنگ آهن ایران برای یاری به هموطنان و معادن آسیب دیده در اثر سیلاب های اخیر

به گزارش می متالز، متن فراخوان انجمن سنگ آهن به شرح ذیل است:

با عرض سلام و تحیت فراوان، به نوبه خود یکبار دیگر آغاز بهار، فصل نو شدن و دوباره روئیدن را خدمت تمامی فعالان حوزه سنگ آهن تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

همانگونه که همگان اطلاع واثق دارید، آغازین روزهای فصل بهار را به انتظار نم‌نم باران بهاری و تر شدن زمین برای روئیدن سبزه و گل بودیم که طبیعت ید قهار خویش را به رخمان کشید و سیلابهای سهمگین، سیلی محکم خویش را نه بر تخریب‌گران عوارض طبیعی بلکه بر صورت مردمان بی‌دفاع ساکن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها فرود آورد و شهرها و روستاهای بسیاری تخریب شد و به گل نشست.

اکنون و پس از اینهمه آسیب، عهد میبندیم که از تعدی به دامان محیط طبیعی در جای جای ایران عزیز بپرهیزیم و بیشتر مراقب مام میهن باشیم.

همه میدانیم که تخریب سیلاب، انتخابی نیست و چونان داس خوشه‌چین هرآنچه بر سر راه خویش میبیند برمیدارد. خواه منطقه مسکونی باشه، خواه مرکز صنعتی و خواه معدنی.

حال بر قاعده شعر فردوسی بزرگ که جمله بنی‌آدم را اعضای یک پیکر میخواند و دردشان را مشترک می‌داند، از عموم اعضای محترم درخواست داریم چنانچه در سیلابهای اخیر دچار آسیب و یا تخریب شده‌اند، به صورت خصوصی اعلام فرمایند تا به مدد همه اعضاء، مصداق یکپارچگی و همکاری در داخل خانواده بزرگ سنگ آهن باشیم. از دیگر سوی چنانچه در معادن خود یا نزد پیمانکارانتان ماشین‌آلات و تجهیزاتی وجود دارد که می‌تواند در لحظه بحران یاریگر هموطنان عزیزمان باشد، موقعیت و مشخصات دقیق آنها را ارسال بفرمایید تا به صورت تجمیع شده به ستاد مدیریت بحران کشور اعلام گردد.

ضمنا قرار است بازدیدی از مناطق آسیب‌دیده و خصوصا معادن تخریب شده نیز برنامه‌ریزی گردد که متعاقبا اعلام خواهد شد.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد