تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۱۳
بازدید: ۵۷
کد خبر: ۳۳۳۱۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

حذف معافیت‌های مالیاتی خام‌فروشی در برنامه هفتم توسعه

‌می‌متالز - معاون تولیدی، فنی و زیربنایی سازمان برنامه و بودجه گفت: در برنامه هفتم توسعه جلوگیری از خان فروشی، تقویت دانش‌بنیانها، ارتقا عملکرد ستاد تسهیل تولید مورد تاکید قرار گرفته است.

به گزارش می‌متالز، مهدی نیازی معاون سازمان برنامه و بودجه کشور در جشنواره تولید ملی افتخار ملی با اشاره به شرایط سخت اقتصاد کشور، گفت: برنامه ریزی‌های زیادی برای رفع ناترازی‌ها صورت گرفته است. شرایط تولید در سه سال اخیر بهتر شده و آمار‌های رشد اقتصادی گواه این ادعا است.

معاون تولیدی و زیربنایی سازمان برنامه و بودجه گفت: در فصل اول و دوم و در مجموع شش ماه اول سال بخش صنعت حدود ۴ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به تعهدات دولت در برنامه هفتم‌توسعه گفت: لایحه برنامه هفتم بعد از مدتی تاخیر به مجلس ارسال شد و در نهایت تکالیف بسیار سنگین برای کشور ترسیم شد که بخش مهمی از آن مربوط به حوزه تولید و زیر ساخت است.

نیازی گفت: در برنامه هفتم‌توسعه برای دستگاه‌های پشتیبانی تولید مثل وزارت نفت و‌نیرو تکالیفی لحاظ شده است. در حوزه تولید تاکید زیادی بر ارتقا زنجیره ارزش و‌مدیریت خام فروشی شده است. براین اساس با حذف معافیت‌های مالیاتی و گمرکی مواد اولیه باید تبدیل به کالا با ارزش افزوده بالا شود.

معاون سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد، در همین راستا در برنامه هفتم توسعه صندوق‌ صنایع کوچک ارتقا یافته است. این رویکرد نشان دهنده حمایت از واحد‌های کوچک و متوسط است.

وی‌گفت: تقویت ستاد تسهیل تولید در برنامه هفتم‌مورد تاکید قرار گرفته است البته تاکید رییس جمهور مبنی بر عدم توقف عملکرد واحد‌های تولیدی نیز از قبل سابقه داشته است.

نیازی‌گفت: حمایت از پروژه دانش‌بنیان مورد تاکید دولت و برنامه هفتم است و‌میتواند‌ منشا تحول اقتصادی باشد.

وی با اشاره به ارتقا همکاری تجاری با کشور‌های هم‌سو گفت: به عنوان سازمان برنامه و بودجه همکاری و هم‌افزایی برای تحقق اهداف برنامه‌ریزی این حوزه دنبال خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده