تاریخ: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۲۵
بازدید: ۶۵
کد خبر: ۳۳۳۳۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سایه ناامنی بر سر بورس‌های غربی

‌می‌متالز - بازار‌های سهام کشور‌های توسعه‌یافته تحت‌تاثیر هراس از افزایش بی‌ثباتی به دلیل سیاست‌های فدرال رزرو، روز‌های خوبی را سپری نمی‌کنند، این وضعیت به ویژه در بورس وال استریت آشکارتر است.

به گزارش می‌متالز، در پایان معاملات سه‌شنبه ۲۰ فوریه (اول اسفند) بازار سهام آمریکا، شاخص داوجونز دوباره منفی شد و به میزان ۰.۱۷ درصد افت کرد. اس‌اندپی ۵۰۰ نیز افتی ۰.۶ درصدی را شاهد بود و شاخص نزدک هم با ۰.۹۲ درصد کاهش روبه‌رو شد.

بر اساس این گزارش، شاخص مرکب بورس نیویورک به افتی ۰.۴ درصدی تن داد، این در حالی است که شاخص بی‌ثباتی VIX همچنان صعودی است. در بازار‌های سهام اروپا وضعیت یکسانی حاکم نبود.

افزون بر این، پایان معاملات سه‌شنبه برای شاخص فوتسی ۱۰۰ لندن با ۰.۱۳ درصد افت رقم خورد. دکس آلمان نیز ۰.۱ درصد کاهش یافت.

همچنین شاخص استوکس ۶۰۰ به میزان ۰.۰۸ درصد تنزل کرد. با این حال، سی‌ای‌سی ۴۰ فرانسه ۰.۴۱ درصد مثبت شد و FTSE MIB ایتالیا هم ۰.۱۷ درصد بالا رفت.

IBEX ۳۵ مادرید هم دیگر شاخص مثبت این روز بود که ۰.۹۵ درصد رشد کرد.

در عین حال، در آغاز معاملات امروز چهارشنبه، بورس‌های اروپایی تقریبا با وضعیت مشابهی مواجه شدند با این تفاوت که تنها دکس آلمان توانسته به روند صعودی دست پیدا کند.

چینی‌ها امیدوارتر شدند

این گزارش می‌افزاید؛ در پایان معاملات امروز چهارشنبه ۲۱ فوریه (دوم اسفند) بازار‌های آسیایی، بورس چین وضعیت بهتری نسبت به دیگر بورس‌ها داشت.

بر این اساس، امروز شاخص شانگهای ۰.۹۷ درصد بالا رفت. شاخص CSI ۳۰۰ نیز ۱.۳۵ درصد افزایش را ثبت کرد. در بازار هنگ‌کنگ نیز شاخص هنگ‌سنگ با رشدی به میزان ۱.۵۷ درصد روبه‌رو شد.

همچنین، امروز همه شاخص‌های سهام در بورس چین مثبت بودند. با این حال، شاخص TAIEX تایوان با ۰.۴۱ درصد افت به کارش پایان داد.

روز منفی بورس توکیو

بر پایه این گزارش، بورس توکیو روز منفی را پشت سر گذاشت و شاخص نیکی ۲۲۵ به میزان ۰.۲۶ درصد افت کرد. تاپیکس هم ۰.۱۹ درصد کاهش را ثبت کرد. شاخص کاسپی کره جنوبی هم ۰.۱۷ درصد تنزل کرد. در بازار هند نیز شاخس Nifty ۵۰ با افتی ۰.۶۴ درصدی روبه‌رو شد و سنسکس بمبئی ۰.۵۹ درصد کاهش یافت.
افزون بر این، در معاملات امروز، بورس‌های پاکستان، نیوزیلند و تایلند مثبت و بورس‌های استرالیا، مالزی و اندونزی منفی بودند.

در عین حال، در منطقه خاورمیانه، بورس‌های بحرین، کویت، عربستان، قطر و اردن مثبت بودند و بورس‌های ترکیه، امارات، فلسطین و عمان با کاهش روبه‌رو شدند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده