تاریخ: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۰۴
بازدید: ۵۱
کد خبر: ۳۳۳۵۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شکایت ماینر‌های بیت‌کوین از وزارت انرژی آمریکا

‌می‌متالز - شورای بلاکچین تگزاس از واحد آمار وزارت انرژی آمریکا به دلیل بررسی اجباری مصرف برق آن‌ها شکایت کرد.

به گزارش می‌متالز، شورای بلاکچین تگزاس که یک انجمن صنعتی برای استخراج‌کنندگان بیت‌کوین است، در بیانیه‌ای به تاریخ ۲۲ فوریه اعلام کرد تحقیقات اداره اطلاعات انرژی آمریکا، یک تقاضای بی‌سابقه و غیرقانونی جمع‌آوری داده‌ها علیه این صنعت است.

شرکت رایوت پلتفرمز که یکی از بزرگترین استخراج‌کنندگان بیت‌کوین در ایالت تگزاس است، سال گذشته ۷۱ میلیون دلار درآمد داشت. بخشی از این درآمد، از پیش خرید برق برای فعالیت خود و فروش مجدد آن به نرخ بالاتر به شبکه برق در بحبوحه کمبود برق، حاصل شد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا، در پاسخ به این شکایت، در یک اظهاریه، اعلام کرد الزامی برای تکمیل این بررسی، اعمال نمی‌کند و داده‌هایی را که قبلا جمع آوری شده است، ضبط می‌کند.

این آژانس در اول فوریه اعلام کرده بود استخراج‌کنندگان بیت‌کوین، ۲.۳ درصد از کل تقاضای برق کشور را در سال ۲۰۲۳ تشکیل دادند و حتی ۰.۶ درصد حد پایین این تقاضا، با مصرف برق ایالت یوتا برابری می‌کند. اداره اطلاعات انرژی آمریکا، پیش از این اعلام کرده بود هدفش از این نظرسنجی، ارزیابی بهتر مصرف برق این صنعت است.

هر چند استخراج بیت‌کوین از یک دهه پیش در آمریکا آغاز شد، اما پس از این که دولت چین، فعالیت این صنعت در سال ۲۰۲۱ ممنوع کرد، آمریکا با هجوم شرکت‌های استخراج بیت‌کوین از چین روبرو شد. تعداد زیادی از این شرکت‌ها در آمریکا، سهامی عام شدند و فعالیت در مقیاس بزرگ را در ایالت‌های غنی از انرژی مانند تگزاس و جورجیا راه‌اندازی کردند.

جمع‌آوری داده‌ها از استخراج‌کنندگان بیت‌کوین برای مصرف انرژی آن‌ها دشوار بوده است، زیرا برخی از داده‌ها، از جمله مکان‌های پایگاه‌ها و نرخ برق، می‌توانند توسط ماینر‌ها اختصاصی در نظر گرفته شوند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شورای بلاکچین تگزاس در بیانیه‌ای اعلام کرد این گروه در کنار شرکای صنعتی خود، این اقدام را به عنوان یک حمله مستقیم به مشاغل خصوصی تحت پوشش شرایط اضطراری، فاقد دلایل قانونی و نشان دادن سوگیری سیاسی آشکار می‌داند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده