تاریخ: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۰۰
بازدید: ۵۰
کد خبر: ۳۳۳۹۱۴
سرویس خبر : انرژی

۴هزار مگاوات نیروگاه برق‌آبی جدید احداث می‌شود

‌می‌متالز - معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با بیان اینکه نیروگاه‌های برق آبی آمادگی دارند در تابستان سال ۱۴۰۳ با حداکثر ظرفیت در مدار قرار گیرند، گفت: شرکت آب و نیرو احداث حدود ۴ هزار مگاوات نیروگاه برق آبی را در دست اجرا و ۱۲۰۰ مگاوات را در حال مطالعه دارد.

به گزارش می‌متالز، ماشاالله تابع جماعت، درباره برنامه‌های شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در راستای اجرا و توسعه طرح‌های جدید نیروگاه‌های برق‌آبی افزود: شرکت آب و نیرو تاکنون حدود ۹هزار مگاوات از ظرفیت نیروگاه‌های برق آبی کشور یعنی معادل ۷۳‌درصد را ایجاد کرده است و حدود ۴هزار مگاوات نیروگاه برق آبی را در دست اجرا و حدود ۱۲۰۰مگاوات را در دست مطالعه دارد.

وی به برنامه‌ریزی برای توسعه نیروگاه‌های کوچک و متوسط اشاره کرد و گفت: در راستای توسعه نیروگاه‌های کوچک و متوسط با مشارکت بخش خصوصی و با استفاده از ظرفیت ماده ۱۲ امکان ساخت ۲۰۰مگاوات نیروگاه برق آبی کوچک در بیش از ۵۰ساختگاه و ۴۳۰مگاوات نیروگاه‌های متوسط وجود دارد که امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی بتوان این نیروگاه‌ها را ایجاد کرد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران از آخرین وضعیت تعمیرات نیروگاه‌های برق آبی به منظور بهره برداری در تابستان سال آینده خبر داد و گفت: همه مراحل بازرسی نیروگاه‌های برق آبی انجام شده یا در حال انجام است و به طور دقیق تر، بازرسی سالانه نیروگاه سردشت پایان یافته و همه واحد‌ها در مدار و آماده به کار است.

وی خاطرنشان کرد: در مورد نیروگاه گتوند واحد ۲ و ۴ بازرسی سالانه تمام شده و واحد‌ها آماده کار هستند و دو واحد دیگر تا پایان سال آماده می‌شود. در نیروگاه کارون۴ واحد‌های ۱ و ۲ و ۳ بازرسی سالانه انجام و واحد‌ها آماده کارند و واحد ۴ تا پایان سال آماده می‌شود. تابع‌جماعت خاطرنشان کرد: در مورد داریان، بازرسی سالانه پایان یافته و همه واحد‌ها در مدار و آماده به کار هستند و در مورد سیمره هم سه‌واحد بازرسی سالانه اتمام یافته و آماده به کار است بر این اساس نیروگاه‌های برق آبی آمادگی دارند در تابستان سال ۱۴۰۳ با حداکثر ظرفیت در مدار قرار گیرند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده