تاریخ: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۳۴
بازدید: ۴۷
کد خبر: ۳۳۴۰۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

وال استریت قرمز ماند

‌می‌متالز - بازار‌های سهام آسیا در دومین روز معاملات هفته به مسیر رونق بازگشتند و این در حالی است که بورس وال استریت در روندی نزولی گرفتار شده و بورس‌های اروپایی نیز در تلاش هستند تا سبز بمانند.

به گزارش می‌متالز، در پایان معاملات امروز سه‌شنبه ۲۷ فوریه (۸ اسفند) بازار‌های سهام آسیا، بیشتر شاخص‌ها مثبت شدند. در بورس ژاپن، شاخص نیکی ۲۲۵ به میزان ۰.۰۱ درصد رشد کرد. تاپیکس هم ۰.۱۸ درصد بالا رفت. دیگر شاخص‌های بورس توکیو نیز مثبت بودند.

همچنین در بورس چین، شاخص شانگهای با ۱.۲۹ درصد افزایش روبه‌رو شد. شاخص CSI ۳۰۰ نیز ۱.۲ درصد رشد کرد. نکته جالب توجه اینکه شاخص‌های بورس چین در بازه یک‌ماهه مثبت بودند، اما در بازه یک‌ساله، افت‌های دورقمی داشته‌اند. در بازار هنگ‌کنگ نیز شاخص هنگ‌سنگ با افزایشی ۰.۹۴ درصدی روبه‌رو شد. شاخص ASX ۲۰۰ استرالیا هم ۰.۱۳ درصد بالا رفت. در پایان معاملات امروز، شاخص Asia Dow به میزان ۰.۴۴ درصد رشد کرد. همچنین بورس‌های مالزی، اندونزی، ویتنام و بنگلادش با رشد مثبت به کارشان پایان دادند.

افت شاخص بورس‌های کره جنوبی، سنگاپور، نیوزیلند، ترکیه

افزون بر این، بورس هند نیز مثبت بود و شاخص Nifty ۵۰ و سنسکس بمبئی به ترتیب ۰.۳۴ درصد و ۰.۴۲ درصد افزایش را تجربه کردند. با این حال، شاخص کاسپی کره جنوبی ۰.۸۳ درصد و شاخص STI سنگاپور ۰.۴۴ درصد کاهش یافت. بازار‌های سهام تایوان، پاکستان، نیوزیلند و تایلند نیز از بورس‌هایی بودند که با افت شاخص روبه‌رو شدند.

در منطقه EMEA، بازار‌های سهام ترکیه، بحرین، روسیه، کویت، اردن و عمان شاهد افت شاخص بودند، اما بورس‌های امارات، عربستان، قطر و فلسطین مثبت شدند.

بورس‌های اروپایی که دیروز با افت شاخص روبه‌رو بودند، امروز وضع نسبتا بهتری داشتند. تا میانه معاملات امروز، شاخص فوتسی ۱۰۰ لندن ۰.۰۵ درصد و دکس آلمان ۰.۴۷ درصد رشد را ثبت کردند. سی‌ای‌سی ۴۰ فرانسه و FTSE MIB ایتالیا نیز به ترتیب ۰.۰۲ درصد و ۰.۲۴ درصد رشد کردند. اما IBEX ۳۵ مادرید ۰.۴۷ درصد افت کرد.

در پایان معاملات دوشنبه بازار سهام آمریکا، بیشتر شاخص‌ها منفی شدند. بر این اساس، شاخص داوجونز ۰.۱۶ درصد افت کرد. اس‌اندپی ۵۰۰ به میزان ۰.۳۸ درصد منفی شد و نزدک هم با افتی ۰.۱۳ درصدی مواجه شد. به گفته تحلیلگران، وال استریت هنوز نسبت به آینده ابهام دارد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده