تاریخ: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۵۲
بازدید: ۶۸
کد خبر: ۳۳۴۱۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افت سنگین بورس‌های آسیایی

‌می‌متالز - روز جاری بورس‌های مهم آسیایی با ثبت یک روز منفی، افت چشمگیری را تجربه کردند.

به گزارش می‌متالز، در پایان معاملات امروز چهارشنبه ۲۸ فوریه (۹ اسفند) بازار‌های سهام آسیا، شاخص نیکی ۲۲۵ بورس توکیو با ۰.۰۸ درصد، تاپیکس با ۰.۱۳ درصد و بورس چین با افت سنگینی مواجه شد به طوری که شاخص شانگهای ۱.۹۱ درصد تنزل کرد.

همچنین شاخص CSI ۳۰۰ با افتی به میزان ۱.۲۷ درصد و در بورس هنگ‌کنگ، شاخص هنگ‌سنگ بیش از ۱.۵ درصد کاهش را ثبت کرد.

از سویی دیگر، بورس هند نیز وضعیت مشابهی داشت و شاخص Nifty ۵۰ با ۱.۱۱ درصد کاهش به کار خود پایان داد. شاخص سنسکس بمبئی نیز بیش از یک درصد کاهش یافت. دیگر شاخص‌های بورس هند نیز روز منفی را سپری کردند.

در پایان معاملات امروز بورس‌های آسیایی، بازار‌های سهام سنگاپور، تایوان، استرالیا، مالزی و تایلند منفی و در مقابل، بورس‌های کره جنوبی، پاکستان، نیوزیلند و اندونزی مثبت بودند.

تلاش اروپا ادامه دارد

بازار‌های سهام اروپا در معاملات روز سه‌شنبه عموما متعادل بودند به طوری که در پایان معاملات دیروز، شاخص فوتسی ۱۰۰ لندن ۰.۰۲ درصد افت کرد. دکس آلمان و سی‌ای‌سی ۴۰ فرانسه به ترتیب ۰.۷۶ درصد و ۰.۲۳ درصد رشد کردند.

از سویی دیگر، شاخص استوکس ۶۰۰ به رشدی ۰.۱۸ درصدی دست یافت. شاخص FTSE MIB ایتالیا هم ۰.۴۶ درصد بالا رفت، اما شاخص IBEX ۳۵ مادرید ۰.۲۴ درصد افت کرد. با این حال، تا میانه امروز این روند منفی شد به طوری که همه شاخص‌های فوق به جز دکس آلمان که رشد اندکی داشت، با کاهش روبه‌رو شدند. امروز بورس‌های ترکیه و روسیه مثبت و بورس‌های لهستان، نروژ، یونان و هلند منفی بودند.

روز مثبت خاورمیانه

در منطقه خاورمیانه عربی، جز بورس‌های «قطر، فلسطین و عمان» که منفی بودند، بازار‌های سهام «عربستان، امارات، اردن، کویت و بحرین» با رشد روبه‌رو شدند.

در بورس وال استریت، شاخص‌های اصلی سهام نوسان‌های محدودی را تجربه کردند. در پایان معاملات سه‌شنبه، شاخص داوجونز کار خود را با افت شروع کرد و در نهایت با ۰.۲۵ درصد کاهش روبه‌رو شد. شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ با افت شروع کرد، اما در پایان با رشدی ۰.۱۷ درصدی مواجه شد. نزدک مثبت بود و در نهایت ۰.۳۷ درصد رشد کرد. از سویی، شاخص بی‌ثباتی VIX که در آغاز معاملات یک درصد منفی بود، در پایان روز با رشد ۲.۶ درصدی روبه‌رو شد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده