تاریخ: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۰۷
بازدید: ۷۹
کد خبر: ۳۳۴۱۷۴
سرویس خبر : زمین شناسی

ژئوپارک طبس امشب روی آنتن شبکه مستند

‌می‌متالز - مستند «میراث زمین» که به سفارش سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور تولید شده، امشب از شبکه مستند صدا و سیما پخش خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، این مستند با محوریت ژئوپارک جهانی طبس با معرفی پدیده‌های شاخص محدوده جغرافیایی طبس تولید شده، با خلق تصاویر جذاب، روایتگر تاثیر ژئوپارک‌ها بر هویت یک سرزمین با در نظر گرفتن مباحث زمین‌شناسی و آمایش سرزمینی، جامعه محلی و فرهنگ اقوام، میراث تاریخی و طبیعی و احیای آداب و رسوم فولکلور است.

این مستند به تهیه‌کنندگی و کارگردانی رضا مهرانفر که سابقه فعالیت ساخت مستند در حوزه‌های گردشگری را دارد، ساعت ۲۲ امشب هشتم اسفندماه و در آستانه سال نو، با هدف آشنایی هرچه بیشتر مردم با گردشگری زمین‌شناسی پخش خواهد شد.

مستند "میراث زمین" با خلق تصاویر جذاب، روایتگر تاثیر ژئوپارک‌ها بر هویت یک سرزمین با در نظر گرفتن مباحث زمین‌شناسی و آمایش سرزمینی، جامعه محلی و فرهنگ اقوام، میراث تاریخی و طبیعی و احیای آداب و رسوم فولکلور است.

ژئوپارک طبس امشب روی آنتن شبکه مستند
ژئوپارک طبس امشب روی آنتن شبکه مستند
گفتنی است چندی پیش با تصویب‌نامه هیات وزیران که توسط «محمد مخبر» معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور به عنوان مرجع ملی شناسایی، ظرفیت‌سنجی و تعیین ضوابط فنی محدوده و حریم ژئوپارک‌های کشور معرفی شده است و آشنایی مردم با این موضوع با رویکرد فرهنگی در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

ژئوپارک طبس امشب روی آنتن شبکه مستند

ژئوپارک طبس امشب روی آنتن شبکه مستند

منبع: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور

عناوین برگزیده