تاریخ: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۳۰
بازدید: ۴۴
کد خبر: ۳۳۴۲۰۲
سرویس خبر : انرژی
کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد:

گذر از سوخت‌های فسیلی به انرژی‌های تجدیدپذیر در دنیا

‌می‌متالز - کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران با تهیه یک موشن‌گرافی به توضیح مباحث مربوط به تغییرات اقلیمی و بحران‌های زیست‌محیطی که در کنفرانس سالانه تعییرات اقلیمی سازمان ملل متحد مطرح و بررسی می‌شود پرداخت.

به گزارش می‌متالز، تغییرات اقلیمی و بحران‌های زیست‌محیطی در گذر زمان در صدر مباحث سیاسی و اقتصادی بین‌المللی دنیا جای گرفته و همه مجامع بین‌المللی را تحت تاثیر قرار داده است. از این رو، بررسی سیاست‌های جهانی مقابله‌ای با تغییرات اقلیمی در جهت اجرای اقدامات کاهشی گاز‌های گلخانه‌ای و توجه به تاثیرات گسترده تغییرات اقلیمی بر جوامع بشری، جهان را به سمت برگزاری سالانه کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد (COP) و تمرکز بر آخرین دستاورد‌ها در حوزه اقتصاد سبز و پاک هدایت می‌کند.

این کنفرانس به عنوان یک توافق بین‌المللی، نخستین توافق در تاریخ اجلاس سران COP است که به صراحت به نیاز به دور شدن و عدم استفاده از هر نوع سوخت فسیلی اشاره کرده است. کنفرانس سالانه مذکور از زمان اولین توافق‌نامه آب و هوای سازمان ملل در سال ۱۹۹۲ به طور مستمر برگزار شده است تا دولت‌ها در مورد سیاست‌هایی برای محدود کردن افزایش دمای جهانی و انطباق با تاثیرات مرتبط با تغییرات آب و هوایی توافق کنند.

موشن‌گرافی زیر را که توسط کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران در خصوص کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد (COP) تهیه شده ببینید:

تعداد بازدید : 6

منبع: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

عناوین برگزیده