تاریخ: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۴۲
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۳۳۴۳۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه پیشنهاد کرد:

ورود مستقیم به بورس ممنوع

‌می‌متالز - کارشناس بازار سرمایه گفت: پیشنهاد می‌شود سرمایه‌گذاران به روش غیرمستقیم سرمایه‌گذاری کنند برای سرمایه‌های کوچک از صندوق‌های بورسی و برای سرمایه‌های بزرگ علاوه بر صندوق‌ها از خدمات سبدگردانی اختصاصی شرکت‌های سبدگردانی استفاده شود.

به گزارش می‌متالز، «احسان ذاکرنیا» در رابطه با شیوه و مدل سرمایه‌گذاری افراد در بازار سرمایه، گفت: در شرایط حال حاضر با توجه به اینکه دلار بازار آزاد ۶۰ هزار تومان شده باید نرخ دلار مرکز مبادله که نرخ شرکت‌های بورسی است نیز افزایش یابد.

به گفته وی پیشنهاد می‌شود سرمایه‌گذاران به روش غیرمستقیم سرمایه‌گذاری کنند برای سرمایه‌های کوچک از صندوق‌های بورسی و برای سرمایه‌های بزرگ علاوه بر صندوق‌ها از خدمات سبدگردانی اختصاصی شرکت‌های سبدگردانی استفاده شود.

کارشناس بازار سرمایه افزود: برای شیوه و مدل چینش پرتفو، سرمایه‌گذاران می‌توانند حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد سرمایه‌گذاری در صندوق‌های طلا یا ابزار‌های مبتنی بر طلا داشته باشند و همین میزان درصد سرمایه‌گذاری را در صندوق‌های درآمد ثابت و دارایی‌های فیکس و همچنین ۳۰ تا ۴۰ درصد سرمایه خود را در سهام، اما به روش سرمایه‌گذاری غیرمستقیم و تحت مدیریت شرکت‌های معتبر سرمایه‌گذاری کنند.

وی ادامه داد: میزان درصد هر بخش از سرمایه‌گذاری با توجه به میزان ریسک‌پذیری هر فرد می‌تواند تغییر کند.

ذاکرنیا گفت: شاخص کل چه از نظر تکنیکالی و چه بنیادی در کف قرار دارد و در چند روز گذشته اخبار منفی بسیاری درباره بازار منتشر شد، اما شاخص کل بورس همچنان ناحیه حمایتی حدود ۲ میلیون و ۵۰ هزار واحد را حفظ کرد.

کارشناس بازار سرمایه پیش‌بینی کرد: با توجه به تورم و رشد دلار بازار سرمایه ریزش و افت خاصی نخواهد داشت مگر اینکه اتفاق غیرمنتظره‌ای از منظر ریسک سیستماتیک در کشور رخ دهد. همچنین در روز‌های گذشته شاهد اخبار جسته و گریخته مثبتی در خصوص اصلاح فرمول قیمت‌گذاری پالایشی‌ها و نرخ خوراک پتروشیمی‌ها شنیده شد که تاکنون توسط بازار خیلی جدی گرفته نشده است که اگر به وقوق بپیوندد می‌تواند محرکی برای بازگشت اعتماد و رشد به بازار باشد.

منبع: صدای بورس

عناوین برگزیده