تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۱۸
بازدید: ۷۵
کد خبر: ۳۳۴۴۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش بیش از ۶۰ هزار واحدی شاخص کل بورس

‌می‌متالز - کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز ۵۵۹ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام تزریق شد.

به گزارش می‌متالز، علیرضا روستا کارشناس بازار سرمایه گفت: در معاملات امروز ۱۳ اسفند شاخص کل بورس با افزایش بیش از ۶۰ هزار واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۴۷ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از ۱۵ هزار واحدی در تراز ۷۴۰ هزار و ۲۱۳ واحدی قرار گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: ارزش معاملات امروز سهام و حق تقدم ۵ هزار و ۳۷۳ میلیارد تومان با حجم معاملاتی ۱۱ میلیارد برگه سهم رقم خورد. سرانه خرید حقیقی‌ها امروز ۲۶ میلیون تومان و سرانه فروش حقیقی‌ها ۲۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ثبت شد. همچنین امروز ۵۵۹ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام تزریق شد.

روستا در ادامه اظهار کرد: امروز ۷۹ درصد بازار به عبارتی ۵۹۶ نماد در بازه مثبت و حدود ۲۱ درصد بازار در محدوده منفی به کار خود پایان دادند. امروز بیشترین میزان ورود نقدینگی مربوط به صنعت فرآورده‌های نفتی به میزان ۱۲۶ میلیارد تومان بود و بیشترین میزان خروج نقدینگی حقیقی‌ها هم به صنعت سرمایه‌گذاری‌ها اختصاص یافت.

او در ادامه بیان کرد: در نهایت امروز بیشترین تاثیر بر روند حرکتی بازار سرمایه را اخبار واگذاری سهام تودلی ایران خودرو و سایپا و روند نرخ ارز در بازار آزاد داشتند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده