تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۴۲
بازدید: ۹۲
کد خبر: ۳۳۴۴۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آمار شاخص‌های بازار سرمایه در هفته دوم اسفندماه

‌می‌متالز - تعداد سهامداران فعال در بازار اعم از حقیقی و حقوقی (بدون احتساب کد‌های دارای معامله در عرضه‌های اولیه) در هفته گذشته بیش از ۲۸۶ هزار نفر بوده است.

به گزارش می‌متالز، در هفته معاملاتی منتهی به ۹ اسفندماه، شاخص کل «بورس تهران» با (۰.۸) درصد افت نسبت به هفته قبل در کانال ۲ میلیون و ۵۴ هزار و ۸۲۷ واحد قرار گرفت.

در این بازه زمانی، شاخص کل «هم‌وزن بورس» و شاخص کل «هم‌وزن فرابورس» به ترتیب (۱.۸) و (۲.۲) درصد افت را تجربه کرده‌اند و شاخص کل «فرابورس» هم (۱.۸) افت داشت.

گفتنی است، سه صنعت ۱. خودرو و ساخت قطعات ۲. انبوه‌سازی، املاک مستغلات ٣. فلزات اساسی جزو سه صنعت پرگردش در معاملات بازار سهام بوده‌اند، ارزش معاملات این سه صنعت در مجموع بیش از ۲۷.۶ درصد از ارزش کل معاملات این بازار را در معاملات هفته دوم اسفندماه به خود اختصاص داده‌اند.

طبق آمار ارائه شده از معاملات بازار سهام در هفته گذشته، سهم حقیقی‌ها، حقوقی‌ها و صندوق توسعه و تثبیت بازار از گردش معاملات خرد سهام و حق تقدم به ترتیب ۱۸۱ هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال معادل (۷۸.۸ درصد)، ۲۰ هزار و ۹۲۹ میلیارد ریال معادل (۹.۱ درصد) و ۹ هزار و ۱۶۲ میلیارد ریال معادل (۴ درصد) بود.

همچنین، تعداد سهامداران فعال در بازار اعم از حقیقی و حقوقی (بدون احتساب کد‌های دارای معامله در عرضه‌های اولیه) بیش از ۲۸۶ هزار و ۴۷۹ نفر است که به تفکیک ۲۸۵ هزار و ۳۴۸ نفر شامل سهامداران حقیقی و یک هزار و ۱۳۱ نفر مربوط به سهامدران حقوقی است.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده