تاریخ: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۲
بازدید: ۱۰۶
کد خبر: ۳۳۴۴۰۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
در گفتگو با عضو هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد عنوان شد؛

ایجاد چرخه باطل در زنجیره فولاد با سوءاستفاده از رشد قیمت‌ها/ ریشه افزایش قیمت‌ها نقدینگی است

‌می‌متالز - عضو هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: افرادی هستند برای منافع خود در پوشش اینکه با افزایش قیمت‌ها مبارزه می‌کنند، قوانین و مقرراتی مانند عوارض صادراتی وضع می‌کنند؛ این افراد با ارزان شدن قیمت برخی محصولات، آن‌ها را خریداری کرده و با قیمت بیشتری در بازار‌های آزاد می‌فروشند که به همین دلیل یک چرخه باطلی در صنعت فولاد درست شده که همچنان ادامه دارد.

به گزارش می‌متالز، بهادر احرامیان در خصوص تغییرات پی در پی سیاست‌های وزارت صمت بیان کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط فعلی، تغییرات متعدد وزارتخانه یکی از مهم‌ترین مشکلات صنعت فولاد محسوب می‌شود. مساله اصلی این است افزایش قیمت‌هایی که در تمام کالا‌ها و خدمات شاهد آن هستیم، به گونه‌ای ناترازی عرضه و تقاضا تعبیر شده و دائم راهکار‌هایی عنوان می‌شود که بر اساس عرضه و تقاضا هستند.

وی در ادامه اضافه کرد: در واقع مسوولان با راهکار‌های افزایش عرضه و یا کاهش تقاضا قصد دارند در مقابل رشد قیمت‌ها بایستند. این درحالیست که چنین اقدامی کاملا اشتباه است؛ چرا که ریشه افزایش قیمت در کشور، تورم، چاپ پول و امثال آن است.

به گفته عضو هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، در بسیاری از کالا‌ها یا خدماتی که دچار افزایش قیمت شدند، اساساً کسری نداشته و حتی در بسیاری از آن‌ها مازاد داریم؛ اما همچنان محصولات دچار افزایش قیمت می‌شوند؛ چرا که تداوم این روند صعودی ریشه در چاپ پول و نقدینگی دارد.

احرامیان اظهارداشت: بر همین اساس، وزارت صمت و سایر وزارتخانه‌ها، دائماً سعی می‌کنند راهکار‌های عرضه و تقاضایی را برای حل مساله گران شدن محصولات در پیش بگیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته ناگفته نماند افرادی هستند برای منافع خود در پوشش اینکه با افزایش قیمت‌ها مبارزه می‌کنند، قوانین و مقرراتی مانند عوارض صادراتی وضع می‌کنند. این افراد با ارزان شدن قیمت برخی محصولات، آن‌ها را خریداری کرده و با قیمت بیشتری در بازار‌های آزاد می‌فروشند که به همین دلیل یک چرخه باطلی در صنعت فولاد درست شده که همچنان ادامه دارد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده