تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۴۳
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۳۳۴۶۵۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
در نخستین ماه میلادی رقم؛

رشد ۴۰ درصدی تولید فولاد ایران

‌می‌متالز - انجمن جهانی فولاد در نخستین ماه از سال جدید میلادی تولید فولاد ایران را ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن اعلام کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۴۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، انجمن جهانی فولاد در نخستین ماه از سال جدید میلادی تولید فولاد ایران را ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن اعلام کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۴۰ درصد رشد را نشان می‌دهد و این بیشترین رشد تولید در بین ۱۰ کشور برتر در تولید فولاد جهان است.

احرامیان، عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد با اشاره به رشد تولید فولاد گفت: هم اکنون تولید فولاد ایران ۲ برابر نیاز داخل است.

وی ادامه داد: این روند رشد تولید فولاد با سیاست جایگزینی واردات آغاز شد و از چند سال گذشته به سمت صادرات فولاد پیش رفته ایم.

تولیدکننده فولاد می‌گوید: با وجود محدودیت‌های انرژی، برق و گاز با افزایش بهره‌وری و مدیریت تولید همچنان روند افزایش تولید و سرمایه‌گذاری‌های جدی در حوزه تکمیل زنجیره ارزش و توسعه داشته‌ایم.

بر اساس آمار انجمن جهانی فولاد، ۷۱ کشور جهان در نخستین ماه میلادی امسال ۱۴۸ میلیون و صد هزار تن فولاد خام تولید کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش یک و ۶ دهم درصدی را نشان می‌دهد.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده