تاریخ: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۱۱
بازدید: ۶۶
کد خبر: ۳۳۴۷۲۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

قیمت مسکن اجتماعی برابر با الگوی جهانی است

‌می‌متالز - رئیس انجمن صنعت ساختمان گفت: قیمت مسکن‌های اجتماعی برابر با الگوی جهانی که دارای کیفیت و مرغوبیت بالایی هستند، تعیین شده است.

به گزارش می‌متالز، پژمان جوزی رئیس انجمن صنعت ساختمان در پاسخ به سؤال باشگاه خبرنگاران در خصوص قیمت تمام شده مسکن اجتماعی در قالب پروژه‌های نهضت ملی مسکن گفت: انجمن صنعت ساختمان و سازندگان بخش خصوصی مدعی است که می‌تواند به کمک دولت برای ساخت مسکن اجتماعی بیاید چراکه تجربه بسیاری از کشور‌های خارجی نشان می‌دهد که بعد از جنگ جهانی دوم که بخشی از کشور‌های قسمت شرقی اروپا نابود شده بودند بخش خصوص وارد شد و با ساخت مسکن‌های در قالب شهرک سازی یکی از بهترین پروژه‌های تاریخ را رقم زد.

وی با اشاره به اینکه قیمت مسکن اجتماعی برابر با الگوی جهانی است و باید با نرخ‌هایی ساخته شود که افراد بتوانند آبرومند زندگی کنند، گفت: ساخت مسکن ارزان در کشوری مانند ایران که زلزله خیز است توجیه ندارد و باید واحد‌های مسکونی ساخته شوند که بتوانند در برابر حوادث‌های طبیعی مقاومت داشته باشند.

وی افزود: سازندگان همواره به این موضوع تاکید دارند که واحد‌های مسکونی به نوعی ساخته شوند که برابر با اسناد بالادستی و در سطح منزلت خانواده‌های ایرانی باشند.

او گفت: سیاست ما افزایش جمعیت است بنابراین ساخت مسکن در واحد‌های مسکونی ۲۰ متری هیچ توجیهی ندارد و باید به سمت مناسب برابر با جمعیت پذیری هدایت شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده