تاریخ: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۴۷
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۳۳۴۷۲۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

فخوز برای سالی پر بار آماده می‌شود

‌می‌متالز - شرکت فولاد خوزستان به عنوان اولین تولیدکننده شمش در کشور با اجرای طرح‌های توسعه در سال ۱۴۰۲، پرشور به استقبال سال ۱۴۰۳ می‌رود تا با بهره‌برداری از این طرح‌ها به سوددهی‌ای بیش از سال‌های قبل دست پیدا کند.

به گزارش می‌متالز، فولاد خوزستان دومین قطب فولادی کشور با اجرای طرح‌های توسعه‌ای سال ۱۴۰۲ را با موفقیت‌های بسیاری به پایان می‌رساند. این مجموعه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به دنبال اجرای طرح‌های توسعه‌ای است تا بتواند سهم خود در تولید و صادرات فولاد را افزایش دهد.

شاید بزرگ‌ترین دستاورد این مجموعه برای سال ۱۴۰۲، تدارک بهره‌برداری از پروژه مگامدول آهن اسفنجی زمزم ۳ است تا نیاز کشور به آهن اسفنجی را تامین کند. این پروژه نقش مهمی در تامین مواد اولیه صنعت فولاد دارد که حالا این نقش به دست فولاد خوزستان اجرا می‌شود.

در کنار اجرای طرح‌های توسعه‌ای، فولاد خوزستان تلاش کرد تا با توسعه همکاری‌های خود با شرکت‌های دانش‌بنیان، عمده نیاز‌های خود را داخلی‌سازی کند. نتیجه این موضوع هم بومی‌سازی ۶۱ درصدی در پروژه مگامدول زمزم ۳ است.

درواقع ۱۰ شرکت دانش‌بنیان و ۴۴ شرکت بومی خوزستان دراین پروژه همکاری داشتند که حاکی از اولویت فولاد خوزستان برای استفاده از توان داخلی است.

از سویی دیگر فولاد خوزستان با اجرای طرح‌های توسعه‌ای سعی بر آن داشته تا تولید را از نظر کیفی ارتقا داده و بتواند شرایط را پایدار کند.

دستیابی به این موضوع باعث شد تا فولاد خوزستان برای تولید پایدار در طرح‌های توسعه‌ای خود به بالادست رفته و با ورود به بخش معدن بتواند مواد اولیه خود را به صورت پایدار تامین کند. حضور مداوم در بازار و همچنین عرضه محصولی با کیفیت بالا منجر به افزایش فروش به ویژه فروش صادراتی این مجموعه می‌شود.

در واقع طرح‌های توسعه‌ای فولاد خوزستان در نهایت به افزایش ارز آوری منجر می‌شود. اما طرح‌های توسعه‌ای تنها به خطوط تولید ختم نمی‌شود.

همانطور که به همکاری این مجموعه با شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره شد، بدون شک توسعه تکنولوژی و فناوری‌های جدید نیز از دیگر برنامه‌های های مهم فولاد خوزستان است.

اما بخشی دیگر از پروژه‌های توسعه‌ای مربوط به پروژه‌های حوزه انرژی است. فولاد خوزستان با اجرای پروژه‌هایی در حوزه برق می‌تواند از اثر گذاری بحران کمبود برق در تابستان کاسته و تولید خود را در چنین شرایطی افزایش دهد.

به طور کلی طرح‌های توسعه فولاد خوزستان در سال ۱۴۰۲ به سه دسته اصلی افزایش کمی و کیفی تولید، توسعه زیرساخت‌ها و ارتقای دانش فنی تقسیم می‌شود که در نهایت سهم فولاد خوزستان در صنعت فولاد کشور را افزایش داده و می‌تواند صادرات آن را هم با توجه به موقعیت جغرافیایی اش بیش از سال‌های قبل افزایش دهد.

درواقع اجرای این طرح‌ها و همچنین بهره‌برداری از برخی از آن‌ها می‌تواند نوید بخش سال پربار برای ۱۴۰۳ باشد که فروش و سوددهی فخوز را هم افزایش می‌دهد.

منبع: تیتر ۲۰

عناوین برگزیده