تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۰
بازدید: ۱۰۸
کد خبر: ۳۳۴۷۸۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

صرفه‌جویی ۳۵ میلیارد ریالی در شرکت ورق‌ خودرو با کاهش سرباره حوضچه مذاب

‌می‌متالز - مدیر تولید شرکت ورق‌ خودرو چهارمحال و بختیاری گفت: این شرکت با کاهش سرباره حوضچه مذاب، ۳۵ میلیارد ریال صرفه جویی داشته است.

به گزارش می‌متالز، فردین علی میرزایی اظهار کرد: کاهش سرباره در حوضچه مذاب این شرکت از شهریور تا بهمن‌ماه سال جاری، به‌طور میانگین حدود ۲ درصد کاهش یافته و این روند، ۳۵ میلیارد ریال صرفه‌جویی برای شرکت به ارمغان آورده است.

وی در تشریح اهمیت کسب این موفقیت گفت: میزان بالای سرباره در شرکت‌های فولادی همواره موجب تحمیل زیان قابل‌توجهی به این شرکت‌ها می‌شود و کاهش سرباره از دغدغه‌های مهم و اساسی شرکت‌ها به‌ویژه مجموعه‌های فولادی است. در این راستا شرکت ورق‌ خودرو با تلاش کارکنان خود موفق شد برای پنجمین ماه متوالی، میزان سرباره مذاب را به ۶.۵۱ درصد از شارژ حوضچه برساند.

مدیر شرکت ورق‌ خودرو چهارمحال و بختیاری تولید با اشاره به هزینه‌های زیادی که شرکت ورق‌ خودرو بابت ایجاد سرباره در حوضچه مذاب متحمل می‌شد، گفت: این موضوع مدیریت شرکت را بر آن داشت تا با برنامه‌ریزی و انجام کار مطالعاتی دقیق، نصب تجهیزات لازم و رعایت همه استاندارد‌های خط تولید، درصد ایجاد سرباره را به کمتر از ۱۰ درصد برساند که خوشبختانه با به بار نشستن همه اقدامات یادشده این روند کاهشی در ۵ ماه اخیر، صرفه‌جویی قابل‌توجهی در شرکت به همراه داشته است.

محسن خرمیان مسوول پروژه کاهش سرباره حوضچه مذاب شرکت نیز در این باره افزود: این طرح با بررسی شاخص‌های کنترلی در قالب کارگروه پروژه‌های کاهش هزینه شکل گرفت تا اینکه تیم کارشناسی در قالب یک کارگروه عملیاتی، طرح و نقشه مهندسی کاهش سرباره را با استفاده از ظرفیت‌های موجود شرکت عملیاتی نمود و موفق به اجرای روند کاهشی ایجاد سرباره در پنج ماه متوالی شدند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده