تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۵۸
بازدید: ۶۲
کد خبر: ۳۳۴۹۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت طلا در اوج

‌می‌متالز - قیمت طلا در روز سه‌شنبه پس از اینکه قیمت‌های آتی این فلز گرانبها به رکورد جدیدی در دو جلسه قبل رسید، افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز، قرارداد طلا برای آوریل در روز دوشنبه برای اولین بار بالای ۲۱۰۰ دلار در هر اونس بسته شد و در ساعت ۱۳:۱۵ بعد از ظهر با ۰.۳۷ درصد افزایش به ۲۱۳۴.۲ دلار رسید. در لندن، قیمت نقطه‌ای طلا با ۰.۷ درصد افزایش در ۲۱۲۹ دلار معامله شد.

تحلیلگران خاطرنشان کردند که پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات، با حمایت بیشتر از دارایی‌های امن ناشی از نوسانات ناشی از جنگ‌های جاری در اوکراین و غزه، "نقطه عطف بزرگی برای طلا" ایجاد می‌کند.

آن‌ها گفتند: «این عمدتاً به دلیل عملکرد اقتصادی بهتر از انتظار ایالات متحده و همچنین موضع تندروانه فدرال رزرو ایالات متحده در مورد سیاست‌های پولی است.»

نرخ‌های بهره بالاتر عموماً با کاهش طلا مرتبط است، زیرا دارایی‌های با بازدهی بالاتر جذاب‌تر می‌شوند. از طرف دیگر، شمش اغلب به عنوان یک پناهگاه امن در مواقع استرس اقتصادی دیده می‌شود. افزایش قیمت طلا در دو جلسه گذشته به شرط بندی محکم‌تر در کاهش ماه ژوئن از سوی فدرال رزرو مرتبط بود.

استراتژیست‌های ING روز سه‌شنبه گفتند: «ما معتقدیم سیاست فدرال رزرو برای چشم‌انداز قیمت طلا در ماه‌های آینده کلیدی باقی خواهد ماند و انتظار داریم قیمت طلا در ماه‌های آینده بی‌ثبات بماند، زیرا بازار نیز به محرک‌های کلان و رویداد‌های ژئوپلیتیکی واکنش نشان می‌دهد.»

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده