تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۳۵
بازدید: ۶۷
کد خبر: ۳۳۵۰۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صندوق ETF ریپل در راه است

‌می‌متالز - کارشناسان کریپتوکارنسی یک جدول زمانی برای راه‌اندازی صندوق ETF نقدی ریپل از سوی شرکت بلک‌راک ارائه کردند. میزان دارایی‌های تحت مدیریت شرکت بلک‌راک ۱۰ تریلیون دلار است.

به گزارش می‌متالز، شرکت بلک‌راک با صندوق ETF بیت‌کوین جدید خود در این حوزه حکمرانی می‌کند. با این حال، سرنوشت صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله ریپل به طور کامل روشن نیست، چون شرکت بلک‌راک هنوز برنامه و طرح مشخصی برای راه‌اندازی محصول سرمایه‌گذاری قابل مقایسه برای ریپل ارائه نکرده است.

بر اساس این گزارش، این در حالی است که اعضای جامعه ریپل بر تقاضای خود برای کسب سهمی از بازار پرسود ETF اصرار دارند. آن‌ها معتقدند که ریپل وجود چنین صندوقی را ضمانت می‌کند و می‌گویند، حکم دادگاه برای ریپل که در جولای ۲۰۲۳ صادر شد، شفاف‌سازی مقام ناظر بوده است. البته پرونده قضایی ریپل هنوز به نتیجه نرسیده است.

اشلی پراسپر، مدیر پیشین ریپل در شبکه اجتماعی ایکس به پیش‌بینی زمان راه‌اندازی صندوق ETF ریپل از سوی شرکت بلک‌راک پرداخت. به طور مشخص، اشلی پیش‌بینی کرده است که این شرکت مدیریت دارایی طی هفته‌های آینده دست به این اقدام خواهد زد. این سخنان اشلی مدت کوتاهی پس از گفت‌وگوی برد گارلینگ هاوس، مدیرعامل ریپل منتشر شده اسگارلینگت. گارلینگ هاوس در گفت‌وگویش از ارائه پاسخ روشن در این باره که آیا ریپل در حال مذاکره با شرکت بلک‌راک برای راه‌اندازی صندوق ETF ریپل است یا خیر، طفره رفت. در آن گفتگو، گارلینگ هاوس بیان کرد که وجود یک صندوق ETF ریپل، اجتناب‌ناپذیر است، اما بازه زمانی برای راه‌اندازی چنین صندوقی ارائه نکرد.کریپ

نکته قابل توجه اینکه، در حال حاضر پرونده ریپل در دست بررسی است و اشلی پیش از این گفته بود که این پرونده تا پایان سال به نتیجه خواهد رسید.

رمزارز ریپل با بیش از ۳۵ میلیارد دلار ارزش بازار، در رتبه ششم برترین ارز‌های دیجیتال جهان قرار دارد و در یک سال گذشته با رشد ۷۳ درصدی قیمت روبه‌رو بوده است.

منبع: صدای بورس

عناوین برگزیده