تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۴۶
بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۳۳۵۱۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
پژمانفر:

با ارز مسافرتی مخالفیم و اعتراض خود را به بانک مرکزی ابلاغ کردیم

‌می‌متالز - نصرالله پژمانفر؛ منتخب مردم مشهد در مجلس دوازدهم، در نشست مشترک خانه صنعت و معدن و تجارت خراسان رضوی و منتخبین مجلس در مشهد، گفت: ما با ارز مسافرتی مخالفیم و اعتراض خود را به بانک مرکزی ابلاغ کردیم و قرار بر تجدید نظر در این زمینه شده است.

به گزارش می‌متالز، امروز نشست مشترک خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با متخبین مشهد در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این نشست اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، مطالبات خود را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح کردند.

در آغاز این نشست خوشرو؛ دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، ضمن انتقاد از وضعیت برنامه‌ریزی بودجه به این نهاد، گفت: از نمایندگان منتخب می‌خواهیم به دنبال تدوین قوانین جدید نباشند، زیرا آنچه باعث ایجاد مشکل شده، پایبند نبودن به قوانین گذشته است؛ لذا نیازی به تدوین قوانین جدید نداریم.

خوشرو افزود: در بحث حمایت از کالای ایرانی، قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی را در کشور ارایه داده است، اما رعایت نمی‌شود و در نهایت صنعت می‌ماند با هزاران قانون نوشته و نانوشته‌ای که وجود دارد.

وی ادامه داد: با این وضعیت و بی‌توجهی دولت و تخصیص بودجه، روز به روز فعالیت در فضای کسب و کار و تولید، سخت و سخت‌تر می‌شود.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی توسط بخش خصوصی انجام شده است، یادآور شد: با این وجود شاهد مشکلات مختلفی در حوزه اقتصاد استان هستیم، از جمله اینکه در موضوع قطع مصرف انرژی واحد‌های صنعتی ماده ۲۵ قانون بهبود فضای کسب و کار را داریم که با جزییات راهکار پیش روی ما گذاشته است، اما به آن توجهی نمی‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در ماده ۷ قانون بهبود فضای کسب و کار وجود دارد، اما همچنان در حال فراری دادن سرمایه‌گذار از استان هستیم.

سیاست ارز ترجیحی زمینه‌ساز بروز فساد است

نماینده منتخب مشهد در مجلس دوازدهم نیز گفت: صنعت باید در زمره اولویت‌های سیاست کشور قرار گرفته و مجلس در حوزه صنعت اقدامات موثری داشته باشد.

میثم ظهوریان ابوترابی با اشاره به اختصاص ارز ترجیحی به سازمان‌ها و نهاد‌ها افزود: از یک سو ارز ترجیحی گذاشته می‌شود و از سوی دیگر دستورالعمل‌ها، شیوه نامه‌ها و آیین نامه‌های مختلف وضع می‌شود که مانع از تخلفات حاصل از اجرای سیاست ارز ترجیحی شود.

وی اساس زیست بوم اقتصاد را تعامل بین دو جامعه کارگر و کارفرما دانست و تاکید کرد: فقط در این صورت تولید داخلی رشد می‌کند و رونق خواهد داشت.

ظهوریان تصریح کرد: در سال جاری دولت سیاست ریاضت در حوزه نقدینگی را اتخاذ کرده و دخالت نهاد‌هایی مانند شورای رقابت و حتی خود وزارت صمت، به زیان حوزه کسب و کار و صنعت خودرو است.

منتخب مردم مشهد ادامه داد: از یک سو قیمت‌های دستوری برای خودرو تعیین می‌شود، از سوی دیگر ۶ میلیارد دلار ارز به این صنعت اختصاص می‌یابد، در حالی‌که هیچ ارزآوری ندارد.

وی تاکید کرد: سیاست ارز ترجیحی زمینه‌ساز بروز فساد است.

به ارز مسافرتی اعتراض کردیم

دیگر نماینده مردم مشهد در مجلس نیز در این نشست گفت: بانک مرکزی مشکلی در تامین ارز ندارد و سیاست‌های انقباضی در این زمینه نیز به سبب مدیریت برخی بی انضباطی‌هاست.

نصرالله پژمانفر با بیان اینکه از رئیس بانک مرکزی پیگیر وضعیت ارزی کشور شدیم و وی با ارایه گزارشی، خبر از وضعیت مطلوب ذخایر ارزی کشور داد.

این نماینده مجلس ادامه داد: بانک مرکزی عنوان کرده است که نتوانسته این پیام را به مردم منتقل کند.

وی ادامه داد: گزارش‌ها حاکی از آن است که اگر هر نفر در کشور بخواهد هزار دلار ارز بگیرد، دولت توان تامین آن را دارد.

پژمانفر افزود: معتقدیم که صنایع دیگر نیز مانند صنعت خودرو باید از ارز بهره‌مند شوند و حمایت لازم از آنها نیز صورت بگیرد.

نماینده دولت در ادامه به اعتراض مبنی بر ارز مسافرتی اشاره کرد و گفت: ما این اعتراض را به بانک مرکزی ابلاغ کردیم که قرار بر تجدید نظر در این زمینه شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده