تاریخ: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۱:۴۳
بازدید: ۶۹
کد خبر: ۳۳۵۳۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

توجه به بنگاه‌های کوچک، در مقابله با تحریم موثر است

‌می‌متالز - محسن رضایی، دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، می‌گوید: توجه به بنگاه‌های اقتصادی کوچک و مشاغل خرد از جمله سیاست‌های موثر در مقابله با تحریم و محدودیت‌های تحمیلی در جنگ اقتصادی است.

به گزارش می‌متالز، دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با بیان اینکه فعالان این حوزه افسران مقابله با دشمن در جنگ اقتصادی هستند، گفت: توجه بیشتر به مراکز تولیدی کوچک و خانگی ازجمله مواردی است که می‌تواند در مقابله با تحریم بسیار موثر باشد. محسن رضایی در شصت و هشتمین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش‌خصوصی آذربایجان‌غربی، افزود: افسران جنگ اقتصادی باوجود فشار‌های زیاد، مجاهدانه در راستای چرخیدن چرخ اقتصاد تلاش می‌کنند.

وی اضافه کرد: ما میراث‌دار ۱۰۰ سال‌مشکلات اقتصادی انباشته شده هستیم و حل آن مستلزم تلاش و همکاری فراوان است و این میراث صدساله، عامل کندی پیشرفت اقتصاد کشور نیز شده‌است و دولت سیزدهم به جد قصد حل این مشکل را دارد. وی با اشاره به تجربه جهانی درخصوص ایجاد بنگاه‌های اقتصادی در منازل اظهار کرد: پیوستگی تولید بخش‌های اقتصادی و اتصال بنگاه‌های بزرگ به کسب‌وکار‌های کوچک و خانگی مردم، یکی از بهترین راه‌های ساماندهی به اقتصاد است و این‌گونه همه مردم درگیر اقتصاد خواهند شد.

دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا افزود: چالش دیگر اقتصاد کشور، نبود زنجیره ارزش باوجود تعداد بسیار صنایع است و این صنایع فراوان بدون زنجیره‌های ارزش نمی‌توانند کشور را وارد فاز‌صنعتی کنند. رضایی گفت: اقتصاد ایران یک ظرفیت خالی بزرگ دارد و اگر اختیارات استان‌ها در حوزه اقتصادی افزایش پیدا کند، تحول بزرگی رخ خواهد داد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده