تاریخ: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۵۸
بازدید: ۴۷
کد خبر: ۳۳۵۴۲۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

دریافت حقوق دولتی معادن در آذربایجان‌غربی به حدود ۱.۵ برابر سال گذشته رسید

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: پنج‌هزار و ۱۷۹ میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان طی سال جاری دریافت شده که نزدیک به ۱.۵ برابر سال گذشته است.

به گزارش می‌متالز، عبدالحمید سرتیپی روز سه‌شنبه افزود: در مدت مشابه سال گذشته حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن در آذربایجان غربی دریافت شده بود.

وی اضافه کرد: امسال ۱۷۵ فقره پروانه اکتشاف برای محدوده‌های جدید معدنی در استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۵ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: طی ۱۱ ماه امسال ۲۶ محدوده اکتشافی با تکمیل عملیات اکتشافی موفق به اخذ گواهی کشف شده‌اند که در آستانه بهره‌برداری و ورود به چرخه تولید هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اظهار کرد: برای تکمیل عملیات اکتشافی این محدوده‌ها بیش از ۲۴۹ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

سرتیپی گفت: همچنین از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه ۵۱ فقره پروانه بهره‌برداری برای معادن جدید که موفق به تکمیل عملیات اکتشافی شده و وارد چرخه استخراج و تولید انواع مواد معدنی شده بودند، صادر شده که از لحاظ صدور پروانه‌های بهره‌برداری برای معادن نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۱ درصد رشد داشته است.

در حال حاضر ۵۱۲ معدن دارای پروانه بهره‌برداری معتبر با ذخیره قطعی بیش از یک هزار و ۱۹۲ میلیون تن انواع مواد معدنی با ظرفیت استخراج سالانه ۱۸ میلیون و ۴۲۸ هزارتن انواع مواد معدنی در آذربایجان غربی وجود دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان غربی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده