تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۴۱
بازدید: ۵۱
کد خبر: ۳۳۵۵۴۴

سامانه حقوق مسافری برای پرواز‌های نوروزی راه اندازی شد

‌می‌متالز - معاون عملیات نوروزی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور گفت: سامانه حقوق مسافری برای رسیدگی به تاخیرات پرواز‌های نوروزی راه اندازی شد.

به گزارش می‌متالز، آجیلیان، مدیرکل عملیات نوروزی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور در نشست خبری امروز خود گفت: ۹ فرودگاه بین‌المللی و ۲۳ فرودگاه مرز هوایی و مابقی فرودگاه محلی هستند و برنامه‌های پرواز‌های نوروزی بر اساس درخواست شرکت‌ها و تقاضای مسافران بوده است.

به گفته وی جلسات پرواز‌های نوروزی با حوزه میراث فرهنگی و شرکت فرودگاه‌ها برگزار شد. دستورالعمل آن در ستاد نوروزی تدوین‌شده و ایراد‌های سال گذشته برطرف شده است و کمیته تسهیلات در این بخش برگزار شده است.

او بیان کرد: چک لیست‌های عملیاتی و فرودگاهی تهیه شده است و نقاط ضعف رفع شده و ستاد نوروزی در این بخش از ۲۴ اسفند تا ۱۷ فرودین فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهد.

آجیلیان بیان کرد: در ایام سفر‌های نوروزی با توجه به رشد ۳تا ۵ درصدی پرواز‌های نوروزی عملیات غیرمرتبط تعطیل شده است.

وی گفت: طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی میزان بارندگی‌ها در ایام نوروز افزایش می‌یابد و همین امر باعث تاخیر در پرواز‌ها می‌شود؛ بنابراین دستور داده شده که نماینده شرکت‌های هواپیمایی در تمامی فرودگاه‌ها حضور داشته باشند.

او افزود: سامانه حقوق مسافری راه‌اندازی شده و در صورتی که پروازی تاخیر داشته باشد افراد مرتبط باید حضور داشته و مسافران را مجاب کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده