تاریخ: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۹
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۳۵۶۱۱
سرویس خبر : انرژی

فراخوان واگذاری 15 ساختگاه به سرمایه‌گذاران و متقاضیان احداث نیروگاه خورشیدی در شهرک‌های صنعتی کشور

می متالز - در راستای ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه گذاری تولید انرژی خورشیدی در شهرک‌های صنعتی، فراخوان واگذاری 15 ساختگاه به سرمایه‌گذاران و متقاضیان احداث نیروگاه خورشیدی در شهرک‌های صنعتی کشور منتشر شد.

به گزارش می‌متالز، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها با همکاری سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) و صندوق ملی محیط زیست آماده واگذاری زمین‌های شهرک صنعتی در ۱۵ ساختگاه به سرمایه‌گذاران و متقاضیان احداث نیروگاه خورشیدی در شهرک‌های صنعتی کشور است.

نحوه دریافت حق بهره‌برداری از زمین برای واحد‌های نیروگاه‌های خورشیدی به صورت بیست (۲۰) درصد نقد و مابقی به صورت اقساط ده (۱۰) ساله است.

اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی ۵ ساله از طرف صندوق ملی محیط زیست و قابلیت احداث نیروگاه خورشیدی از طریق قرارداد با ساتبا به روش‌های مختلف از جمله قرارداد خرید تضمینی ۲۰ ساله با ساتبا و درآمدزایی مطمئن و بلندمدت (تا سقف یک مگاوات)، قرارداد احداث نیروگاه خورشیدی و عرضه انرژی تولیدی در تابلوی سبز بورس انرژی و قرارداد به روش تهاتر صنایع از مهمترین مزیت‌های این فراخوان است.

متقاضیان و سرمایه‌گذاران در این حوزه می‌توانند در تعامل با شرکت شهرک صنعتی استان مربوطه، به پنجره واحد خدمات الکترونیک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به نشانی eservice.isipo.ir، بخش خدمات مرتبط با واگذاری زمین قسمت حق بهره‌برداری از زمین مراجعه نموده و نسبت به خرید زمین مورد نظر اقدام کنند.

متقاضیان سپس با مراجعه به درگاه ملی مجوز‌ها به نشانی mojavez.ir نسبت به ثبت‌نام و احراز هویت اقدام نموده و نهایتاً ظرف مدت ۱۰ روز مجوز احداث نیروگاه خورشیدی را دریافت کنید.

در صورت نیاز به راهنمایی در خصوص پنجره واحد خدمات سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، با شماره‌های ۹-۸۸۷۷۰۹۲۱ (۰۲۱) و داخلی ۵۱۷، آقای قربانی تماس حاصل نمائید.

همچنین به‌منظور راهنمایی جهت ثبت‌نام و دریافت مجوز، گروه صدور مجوز‌های ساتبا با شماره تماس ۸۸۵۷۹۶۹۴ (۰۲۱) معرفی شده است.

برای دانلود و دریافت لیست ۱۵ شهرک صنعتی فراخوان اینجا کلیک کنید.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده