تاریخ: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۴۶
بازدید: ۴۹
کد خبر: ۳۳۳۶۷۳
سرویس خبر : انرژی

سوخت‌های فسیلی همچنان لازمه کربن‌زدایی

‌می‌متالز - در حالی که تلاش‌های کربن‌زدایی در جهان، نیاز به انرژی را تسریع می‌کند سوخت‌های فسیلی همچنان به عنوان راه‌حلی برای انتقال انرژی مورد نیاز خواهند بود تا زمانی که منابع انرژی تجدیدپذیر به این شبکه متصل شوند. تحلیلگران بر این باورند که تامین انرژی مورد نیاز برای کربن‌زدایی زمان می‌برد و نیازمند سرمایه‌گذاری، تامین مالی و تجهیزات است.

به گزارش می‌متالز، به گفته آژانس بین‌المللی انرژی، پیش‌بینی می‌شود که تقاضای جهانی برای برق تا سال ۲۰۳۵ به میزان ۵۵ درصد افزایش یابد تا این فرآیند انتقال انرژی پیش برود. عرضه ال انجی نیز یکی از بازیگران کلیدی خواهد بود و انتظار می‌رود چین واردات گاز مایع را برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد انرژی افزایش دهد.

از طرفی افزایش تاسیسات خورشیدی و بادی و صنعت خودرو‌های برقی چین فرصت‌های عمده‌ای برای تامین مس، نیکل، کبالت و آلومینیوم هستند.

از نظر تقاضای زغال‌ سنگ کک‌سازی نیز کیفیت بالای آن در طول این دوران انتقال انرژی تقاضای زیادی خواهد داشت چرا که علی‌رغم انتقال به سمت کوره‌های قوس الکتریکی به‌ویژه توسط فولادسازان اروپایی در کوتاه‌مدت جایگزینی ۹۰ درصد کوره‌های بلند دنیا مقدور نیست، چون کمتر از ۱۵ سال عمر دارند.

منبع: ایفنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده