تاریخ: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۴۸
بازدید: ۵۷
کد خبر: ۳۳۵۸۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرمدی:

به خوبی نتوانستیم با فرار‌های مالیاتی مقابله کنیم/ درباره مالیات‌ستانی از مشاغل خاص دچار مشکل هستیم

‌می‌متالز - نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما از طریق مالیات‌ها می‌توانیم تا حدودی ناترازی‌های بودجه‌ای که متکی به منابع نفتی است را برطرف کنیم، بیان کرد: این مالیات‌ستانی باید از افراد و اصنافی اخذ شود که به واقع درآمد‌های بالایی داشته و به نوعی استاد فرار از مالیاتی هستند.

به گزارش می‌متالز، کیومرث سرمدی، با اشاره به جلوگیری از فرار مالیاتی و بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند در مالیات ستانی، گفت: ساماندهی امور مالیاتی از جمله ضروریات حکمرانی اقتصادی کشور است.

نماینده مردم «اسدآباد» در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما به خوبی نتوانستیم در چند سال گذشته جلوی برخی از رانت‌ها و فرار‌های مالیاتی کسانی که باید به واقع مالیات پرداخت کنند را بگیریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات مجلس و دولت فعلی در زمینه تحقق منابع مالیاتی کشور بیان کرد: به نحوی در مجلس و دولت فعلی سیستم مالیات ستانی کشور ساماندهی شد. از این رو مجلس و دولت با تعریف سامانه‌های مختلف و به روز کردن پلتفرم‌ها و بهره گیری از پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان توانستند مشکلات مالیات را تا حدودی برطرف کنند.

وی با بیان اینکه مالیات فعالیت کارمندان و کارگران سر موقع خود اخذ می‌شود، بیان کرد: این در حالی است که ما در زمینه اخذ مالیات از مشاغل خاص دچار مشکل هستیم. به اعتقاد بنده دولت باید در این بخش دو اقدام را مدنظر قرار دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت ابتدا باید نظارت صحیحی بر زیر ساخت‌های مالیاتی کشور داشت باشد. همچنین دولت باید در زمینه اجرای قانون در این بخش به درستی عمل کند. همچنین دولت باید یک پایش شفاف از صنوفی که درآمد بالا دارند داشته باشد تا بتواند این موارد را به مراجع نظارتی اعم از سازمان مالیاتی و بازرسی اطلاع‌رسانی کند از این رو ما می‌توانیم از کسانی که مالیات گریز هستند، مالیات لازم را اخذ کنیم

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما از طریق مالیات‌ها می‌توانیم ناترازی‌های بودجه‌ای که متکی به منابع نفتی است را برطرف کنیم، بیان کرد: این مالیات‌ستانی باید از افراد و اصنافی اخذ شود که به واقع درآمد‌های بالایی داشته و به نوعی استاد فرار از مالیاتی هستند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده